ממשלת אוסטרליה צפויה להכריז היום (חמישי) על הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור, ולאחדה עם ההגדרה של הזרוע הצבאית. שרת הפנים קארן אנדרוז אמרה כי דעותיו של חמאס "מטרידות מאוד", והוסיפה כי "טרור הוא לא רק מי שמבצע פעולות - אלא גם מי שמממן אותו".

כאמור, הזרוע הצבאית של חמאס כבר נמצאת ברשימה של אוסטרליה, אך הממשלה הפדרלית תצטרף כעת לישראל, בריטניה, ארצות הברית, ואחרות בהרחבת הייעוד לזרוע הפוליטית של הארגון. 

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס להחלטה ומסר כי "אני מודה לידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על כך שפעל בנושא לאחר השיח שקיימנו בעניין החשוב הזה. זהו צעד חשוב נוסף במאבק העולמי נגד הטרור".

שר החוץ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את אוסטרליה על ההחלטה החשובה להכריז על החמאס על כל זרועותיו כעל ארגון טרור. ההכרזה תהפוך חברות ו/או סיוע לחמאס לעבירה פלילית באוסטרליה".

הוא הוסיף כי "בכך אוסטרליה מצטרפת לארה״ב, בריטניה, האיחוד האירופאי ומדינות נוספות שהכירו בחמאס על כל זרועותיו כאל ארגון טרור. ברכתי הבוקר את שגריר אוסטרליה בישראל על ההחלטה. משרד החוץ מוביל, ביחד עם שותפים נוספים, מאמץ בינלאומי לפגיעה בארגוני הטרור וההכרזה האוסטרלית היא צעד משמעותי במאמץ הזה".

שרת הפנים איילת שקד צייצה: "מברכת את שרת הפנים האוסטרלית ואת ממשלת אוסטרליה על הכרזתם כי חמאס על כל שלוחותיו יוגדר כארגון טרור, בהמשך להכרזה זהה על חיזבאללה לאחרונה. אוסטרליה שוב בחרה בצד הנכון של ההיסטוריה".