מגיב לסערה ברשת: במהלך הרצאה בבית ספר תיכון בנשר על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, תלמיד בשם רז דנן שוחח עם סגן השרה יאיר גולן  (מרצ) ואמר כי יש לשלול אזרחות מטרוריסטים פלסטינים. בתיעוד שעלה לרשתות וצבר תאוצה נראה גולן אומר לדנן כי הוא "מסוכן לישראל". הדברים עוררו סערה במערכת הפוליטית, והיום (חמישי) גולן מגיב אליהם בתוכניתו של יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5fm.

"זה נוצל באופן ציני", טען גולן תחילה, "זה סרטון מתוך שיח הרבה יותר רחב, זה בעצם מה שהיה שם. כל הדברים האלה יותר נוגעים לנימוסים והליכות, והם לא מסתירים את הוויכוח הקשה שיש בתוכנו לגבי עתיד האוכלוסיה הפלסטינית בישראל, עתיד השטחים ולאן מדינת ישראל הולכת, האם לסיפוח או היפרדות", טען עוד.

פעילי טרור בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
פעילי טרור בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

גולן המשיך: "אני לא רוצה להתייחס לדברים שהוצאו מהקשרם, היה שיח שלם וויכוח. היה בסך הכל דיון סוער, אבל דיון טוב אודות באמת הסוגייה הקשה ביותר, בכלל בהוויה הישראלית, וזו סוגיית השטחים. אי אפשר להתעלם מהעניין הזה. ביהודה ושומרון חיים 2.6 מיליון פלסטינים, ברצועת עזה חיים 2.1 מיליון פלסטינים. לאן פניינו מועדות? מה אנחנו רוצים לעשות עם האוכלוסיה הזו, להיפרד ממנה, לספח אותה?".

כזכור, גולן הסתבך עד לא מזמן בהתבטאות בעייתית אחרת בה קרא למתנחלים: "תתי אדם", וספג על כך ביקורת קשה מצד חברי כנסת, שרים ואף ראש הממשלה נפתלי בנט, שבחר להסתייג מדבריו של סגן השרה ממפלגת מרצ בתקשורת.