יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, התייחס היום (חמישי) לדברים שאמר אתמול חה"כ ממפלגתו דודי אמסלם במליאת הכנסת כנגד בית המשפט העליון, לאחר מכתב התגובה ששלחה נשיאת העליון, אסתר חיות, לאמסלם. לדבריו, נתניהו שוחח עם חיות והבהיר לה כי הוא מתנער מדברי אמסלם.

"שוחחתי כעת עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ואמרתי לה שדבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם אינם מקובלים עלי, אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי", אמר נתניהו בהודעה שפרסם.  

"בדמוקרטיה אין שום גורם שהוא חסין מפני ביקורת, אבל הביקורת חייבת להיות עניינית, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. הניסיון הציני של בעלי עניין לייחס לי את דבריו של ח״כ אמסלם ולעשות משקר זה הון פוליטי הוא מגוחך, בפרט על רקע קריאתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתמנה הנשיאה חיות, כדי לבדוק את פרשת הריגול החמורה של המשטרה נגד אזרחי ישראל", הוסיף.

לאחר פרסום הדברים אמר בכיר בליכוד למעריב: "טוב עשה נתניהו שגינה את דברי אמסלם, בזמן האחרון דודי חוצה הרבה גבולות שמזיקים מאוד לליכוד".

כזכור, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הגיבה היום למתקפה של חבר הכנסת דודי אמסלם במליאת הכנסת אמש כנגד בג"ץ והשופטת וילנר, אשר דחתה את העתירות שהגיש. "שמעתי בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה", כתבה חיות במכתב ששיגרה לאמסלם. 

"רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך", הוסיפה.

אסתר חיות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אסתר חיות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה וביקשה ממנה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח״כ אמסלם בעקבות "השתלחותו בבית המשפט, תוך ניצול ציני ופסול של מעמד מליאת הכנסת ושל תפקידו כחבר כנסת". במכתב, התנועה לאיכות השלטון פירטה את העבירות אותן, לכאורה, ביצע חבר הכנסת וציינה כי "בהיותו של ח"כ אמסלם חבר כנסת אשר נושא דברים במליאת הכנסת, חומרת דבריו מקבלת משנה תוקף, כמו גם האפשרות שלו להשפיע ואף להסית לאלימות בדבריו את ציבור בוחריו. השדה הפוליטי סובל דברי ביקורת ואי הסכמה של אישי ציבור איש עם רעהו, אך חייב להיות קו גבול ברור בין העברת ביקורת לבין קריאה והסתה לאלימות".