שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי זומן היום (חמישי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ בקייב, כך אמר בכיר במשרד החוץ. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! לפיו ישראל פנתה לרוסיה וביקשה לתאם איתה פינוי של אזרחים ודיפלומטים ישראלים מאוקראינה במקרה של פלישה. 

אמש העבירה ישראל מסר לממשלת רוסיה ובו הבהירה כי תזדקק לסיוע בפינוי אזרחים ודיפלומטים ישראלים במקרה של פלישה לאוקראינה. נכון לאתמול עזבו את אוקראינה כ-3,000 ישראלים בלבד וההערכה היא שנותרו במדינה כעשרת אלפים ישראלים נוספים. העובדה שישראל מעבירה מסר מסוג זה לרוסיה מצביעה על כך שבירושלים לוקחים ברצינות רבה את התרחיש של פלישה רוסית מסיבית לאוקראינה, שיכולה להגיע עד לכדי כיבוש המדינה.

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז העביר את המסר בשיחת טלפון שקיים ביום רביעי עם סגן שר החוץ מיכאל בוגדנוב. שיחת הטלפון התקיימה בהמשך לפגישה בנושא בתחילת השבוע בין בוגדנוב לשגריר ישראל במוסקבה אלכס בן-צבי.

ישראל הקימה נציגות דיפלומטית חלופית בעיר לבוב במערב אוקראינה סמוך לגבול עם פולין למקרה שיהיה צורך לפנות את השגרירות בקייב בשל הלחימה. במשרד החוץ הוכנה גם תכנית לפנות אזרחים ישראלים בדרך היבשה לפולין, רומניה, מולדובה, הונגריה וסלובקיה. מגעים עם המדינות הללו כבר החלו.