ימים לאחר הביקורת החריפה של חבר הכנסת דוד אמסלם נגד נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, גינתה הערב (שבת) את התבטאויותיו, ואמרה: "דבריו מביישים אותנו". 

השרה אמנם טענה כי היא מסכימה על כך שאין ייצוג הולם מספיק לעדות המזרח במערכת בתי המשפט, אך הוסיפה: "מכאן ועד להכליל את כל האשכנזים כגזענים - הדרך ארוכה".

"גם ההורים שלי סיפרו את סיפורי הפנקס האדום, אבל הם גם גאים בדרך שהם עשו ובהצלחות שלהם ושל בני הדור שלהם, לעיתים כנגד כל הסיכויים", שיתפה השרה. היא סיכמה את דבריה באומרה: "צריך לצמצם פערים וצריך לכבד ולספר את המורשת של עדות המזרח, אבל בדרך של אהבת הארץ ולא של שנאת חינם".

ח''כ דודי אמסלם (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)
ח''כ דודי אמסלם (צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב)

כזכור, בשבוע שעבר, חבר הכנסת ניצל את הבמה שקיבל במליאת הכנסת והתייחס לכך שהשופטת דחתה את שתי העתירות שהגיש, לטענתו בשל שם משפחתו: "אל תדאגו, אף אחד לא יבקש מכם כלום כל עוד אתם במעמד של אלקין וקוראים לכם אלקין. אבל את אמסלם זורקים מהמדרגות בבית המשפט העליון".

הוא הוסיף: "אם האמסלם דוד לא יכול לעתור כחבר כנסת ועותר ציבורי, תגידו לי מתי לא קיבלתם עתירה של האגודה הזו ואלו ששם וכל השמאלנים? אתם מתפרנסים מזה. אני חבר כנסת לא יכול לעתור? אני רוצה להציע לך גברת חיות, אל תחשבי שאנחנו אהבלים. במקום לקשקש שטויות שאת לא מבינה, תכתבי 'מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא את האמסלמים ולא את המכלופים ואתם לא שייכים לנורמות שלנו ולעולם שלנו".