שר האוצר, אביגדור ליברמן, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס למתיחות במזרח אירופה, להתקדמות בהסכם הגרעין בווינה וכן לביקורת על התוכנית שפרסם להורדת יוקר המחיה.

בפתח דבריו התייחס ליברמן לעימות באוקראינה: "מאמין שזה לא ענייננו. יש מעורבות של כל המעצמות, שלא נגזים בחשיבות העצמית שלנו. הדבר הכי חכם לעשות זה לשמור על פרופיל נמוך. מה שצריך לעניין אותנו זה לא אוקראינה, אלא וינה. אנחנו לא צריכים לתת הערכות כשאף אחד לא ביקש מאיתנו. זה לא באמת מה שצריך להטריד אותנו, יש דברים הרבה יותר בוערים". 

לאחר מכן התייחס לדיווחים מווינה, כי איראן והמעצמות קרובות להסכם גרעין חדש: "כמו שזה נראה לפחות בתקשורת, יש באמת התפתחות מטרידה ומדאיגה. איראן תקבל כספי עתק שכרגע מוקפאים, ואנחנו נרגיש את כל זה בגבול שלנו. אנחנו צריכים להיערך ולהבין שבסופו של דבר נצטרך להתמודד עם הבעיה האיראנית, ואף אחד לא יעשה את זה במקומנו. מה נעשה? באופן כללי, אנחנו צריכים להיות ערוכים ומסוגלים להתמודד לבד. אני לא יודע מה נעשה, אבל בוודאי אנחנו צריכים להיות ערוכים ולעשות כל מה שאנחנו מחויבים לעשות. כמה שפחות נדבר על זה בתקשורת, זה יהיה בריא יותר".

לאחר מכן נשאל על דבריה של ח"כ אמילי מואטי, שב"שבת תרבות" רמזה על עסקת שבויים קרבה לכאורה: "בכנסת הזו יש הרבה חברי כנסת צעירים ולא מנוסים. יש דברים שהשתיקה יפה להם, בטח מחברי ועדת חוץ וביטחון. כל עוד דבר כזה לא נסגר זה פשוט מיותר לגמרי. עצם העיסוק בדברים האלה ברבים זה לא תורם לקידום אותם עניינים".

בהמשך התייחס ליברמן לתקציב המדינה הבא: "ב-21 בספטמבר נביא את זה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, והכוונה היא לסיים את זה לפני ראש השנה. בדרך כלל אנחנו חוזרים מחגי תשרי למושב החורף של הכנסת, ורוב הזמן הולך לדיוני תקציב. הרוטציה? ברור שהיא תתקיים, אין סיבה לדבר על זה. אנחנו מחויבים לרוטציה ונעשה הכל כדי שתתקיים. אני מודאג, אבל רואה גם שבישראל זו העלייה הכי מתונה בעולם המערבי. אנחנו במצב מצוין, אבל בסופו של דבר כשנפט קופץ, הפחם והגז, ועכשיו גם המתיחות שהעלתה את מחיר החיטה...".

כשנשאל אילו שינויים צפויים בתכנית למלחמה ביוקר המחיה, השיב: "אני פרסמתי את כל התאריכים מהיום עד 21 בספטמבר. בסוף החודש נדע את המצב האמיתי במשק הישראלי, יהיו מספרים לגבי עצמאים ועסקים קטנים. ביום חמישי עשינו ניתוח מעמיק לגבי מה שקורה בינואר ופברואר, ובינתיים התפוקה של המשק הישראלי הם... תפוקה 110% בהשוואה ל-2019. 94% מהכלכלה הישראלית מתפקדת מצוין. 6% מתקשים לפעול, ובתוך זה אצל חצי מהעסקים זה לא קשור לקורונה. כל הסיפור הוא שלושה אחוזים שבאמת בגלל הנסיבות האובייקטיביות מתקשים. מה נעשה? אני חושב שכדאי שנדבר על 94% שמתפקדים בצורה יוצאת מן הכלל. לגבי השלושה אחוזים, לא נפקיר אף אחד ונסייע. אנחנו בשלב איסוף נתונים, אני לא יודע לפעול בלי תקציב ובלי נתונים". 

בהמשך נשאל ליברמן על הדיון שנערך בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה בכנסת, ולביקורת על כך ששתה קפה מול צמרת אביבי, ממובילות מחאת העצמאים, שפרצה בבכי: "אני באמת לא מבין את ההמולה. אני יושב שלוש שעות בוועדה בדיון שכולו פופוליזם וציניות. אף אחד מחברי הכנסת לא דיבר על העסקים והעצמאים. אחרי שלוש שעות אתה מטבע הדברים לא יכול לשבת בלי לגימת קפה. הקשבתי בקשב רב. אני מדבר על נתונים ומספרים, ואומר לך שלבי איתה ועם האנשים שנפגעו. צריך לסייע להם. אבל המשק הישראלי בצמיחה. אני לא בוחן כליות, אני לא צריך לתת את ההערכה שלי. אני בודק את כל עולם העסקים, ונסייע לכל מי שנפגע". 

על הטענות שהרפורמות שלו עם גזירות נגד החרדים מנקמנות אמר: "יש הרבה דברי בלע, בעיקר של חברי הכנסת החרדים. כשאני הצגתי את התקציב אמרתי מהן מטרות התקציב, וציינתי את זה בצורה מפורשת - להגדיל את העוגה, לסגור פערים ולחזק את מעמד הביניים, כלומר מי שמשרת בצבא, משרת במילואים, עובד ומשלם מסים. דרך אגב 50% מהחרדים עובדים וגם הם נהנים מזה". 

עוד נשאל על הביקור שלו את סגנית השר לשעבר, פאינה קירשבנאום, בכלא: "תשאיר את זה בשבילי. החברות נמדדת בשעות המצוקה, ואני חושב שזה באמת נושא פרטי ולא שייך. אני ביקרתי את כל החברים שלי כשישבו בכלא, כולל אריה דרעי. תמיד ביקרתי. יש לה עורכי דין ויועצים, והיא תקבל החלטה נכונה אני מניח. כל אדם סביר שמסתכל מהצד על גזר הדין שלה מרים גבה. איפה המידתיות? פסק הדין לא סביר ולא מידתי, הוא חסר תקדים. עברתי על פסקי הדין הקודמים של אותו שופט, וזה לא סביר. פאינה לא ביקרה את מערכת המשפט. היא הייתה בכל הדיונים". 

בסיום דבריו התייחס ליברמן לפרשת פגסוס: "גם אני תומך בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית, כי מה שפה במרכז זה לא נתניהו, אלא אמון הציבור ברשוית החוק. השימוש בתכנת ריגול נגד ראשי ערים זה דבר לא סביר. זה נשק כמו כל נשק אחר, וחייבים להשתמש בו נגד טרור ופשע מאורגן. מה פתאום משתמשים בזה נגד ראשי ערים?".