ח"כ מאזן גנאים שוחח היום (ראשון) עם אריה אלדד ובן כספית בתוכניתם ב-103FM על דרישותיה של סיעת רע"מ מהקואליציה והדגיש כי סוגיית הנגב בוערת במיוחד: "ממשלת ישראל תצטרך לשבת עם תושבי הנגב ולעשות ויתורים כואבים, אחרת זה לא ילך".

בפתח דבירו נשאל גנאים מהם הנושאים העיקריים שמפלגתו מקדמת והשיב: "הנגב, הרחבת תחומי שיפוט ונושא האזרחות הוא מאוד חשוב. שלושת הדברים האלו מאוד חשובים. כשהייתי יו"ר רשות אני יודע כמעט יותר מכול מה הצרכים של החברה הערבית ולכן כשמדברים על הרחבת תחום שיפוט והעברת כסף לרשויות, נושא הנגב שהוא מאוד בעייתי, אמרתי היום בבוקר שממשלת ישראל תצטרך לשבת עם תושבי הנגב ולעשות ויתורים. בלי ויתורים כואבים זה לא ילך".

על החוק לפטור ממיסים לבדואים אמר: "מי אחראי על השבטים האלו? מי הביא אותם לשם והשאיר אותם שם? למה הזנחנו אותם יותר מ-70 שנה? במקום לעזור להם ולבנות להם יישובים אז אנחנו אומרים שהם פולשים וגנבים. בזמן שיש מלחמה אנשי הנגב מקבלים טילים כמו שדרות, אשקלון ואשדוד. אני חושב שהגיע הזמן לשבת עם האנשים האלו ולעשות הסדרה. לצערי מי שקובע זה המנכ"לים, הסמנכ"לים והפקידים. הם משתמשים בסמכות שלהם ומי שמשלם את המחיר זה תושבי הנגב שאין להם את הדברים הבסיסיים שם".

כשנשאל אם הוא וסיעתו לא יצביעו עם הקואליציה השיב: "לא אמרתי את זה. לא יכול להיות שלא לוקחים אותנו בחשבון, ממשלת ישראל צריכה לקחת את רע"מ בחשבון, אנחנו לא עוד מספר בממשלה. אם הם מסתכלים עלינו כמספר נצביע כמו בשבוע האחרון, אבל אם יקחו אותנו ברצינות, ואנחנו היינו היחידים שהיה לנו את האומץ ואמרנו שאנחנו רוצים להיות חלק לגיטימי בפוליטיקה הישראלית אז לא יכול להיות שאנחנו משלמים מחיר מאוד כבד בחברה הערבית ומצד שני לוקחים אותנו לשים אותנו בצד. זו הבעיה. צריך לשבת סביב שולחן, לדבר ולפתור את הבעיות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm