תוצאות סקר "מעריב אונליין": התפטרותו של השר אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמש, יצרה סדק פוליטי קשה בממשלת השינוי של יאיר לפיד ונפתלי בנט. בהצהרה לתקשורת אבידר תקף: "אמרתי מיד לאחר המינוי שאמשיך בתפקידי כל עוד יהיה תוכן, ואני עומד במילה שלי. כל מדינה שמכבדת את עצמה מתכננת 30 ו-40 שנים קדימה, צריך ממשלה שיודעת להתעלות מעל כיבוי שריפות ואלתורים".

אלי אבידר (צילום: מרק ישראל סלם)
אלי אבידר (צילום: מרק ישראל סלם)

ההתפטרות הזו מגיעה על רקע קושי במגעים הקואליציונים עם שר הביטחון בני גנץ ומפלגתו, שהודיעה אמש שללא קיום מספר תנאים עליהם הכריזו בפומבי, לא יצביעו על החוקים שמעלה הקואליציה בכנסת. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אמש שאלנו את גולשי מעריב אונליין האם לדעתם התפטרותו של אבידר מעידה על תחילת הסוף של הממשלה, בעקבות יצירת בקע פוליטי שלא ניתן יהיה לעבור עליו לסדר היום, או שמא ממשלת השינוי תצליח לשרוד עד היעד הבא שלה - העברת התקציב לשנת 2023 וקיום הרוטציה עם שר החוץ יאיר לפיד? 

כ-30 אלף מצביעים השתתפו בסקר - והתוצאות היו חד משמעיות. 24.6% שהם 7,121 גולשים הצביעו לאפשרות האופטימית, וסברו שהתפטרותו של אבידר לא תוביל לפירוק הממשלה, והיא תשרוד 4 שנים. עם זאת, 75.4% מהמצביעים שהם 21,810 אישה ואיש טענו ש"כן, זה יוביל לפיצוץ".