בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (רביעי) את תוכניתם ב-103FM בדיון סביב מינויה של חברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאוי זועבי, לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי, עליו היה אחריו שר החוץ, יאיר לפיד

"לפיד פתר את הבעיה שלה כ'טראבל מייקרית' בקואליציה, נתן לה מינוי פוליטי", הסביר בן את המהלך. "אם אתחיל לספור את המינויים הפוליטיים המגוחכים והמבישים בעמדות יותר חשובות משנחאי, לא נגמור את התוכנית הזאת והבאה אחריה".

ינון הזכיר את התייחסותו של השר החוץ לפיד, למינויו של דני דנון לאו"ם. "הוא כתב על המינוי: 'במקום זה ממשיך נתניהו את הפירוק הכללי של שירות החוץ שלנו וממנה פוליטיקאי בינוני מהאגף הקיצוני ביותר של הליכוד נטול כל ניסיון דיפלומטי. למה? כי בברירה בין טובת המדינה לנוחות הפוליטית נתניהו תמיד בוחר באפשרות השנייה'".

בן עמד על כך שלטענתו, המינויים של לפיד "סבירים לגמרי". הוא טען כי "תרבות מרכז הליכוד שהשחיתה את כל המינויים בשירות הציבורי, ברמה ממארת - נגמרה". מגל השיב: "אתם לא נותנים לימין לשלוט למרות שיש פה דמוקרטיה".

ח"כ אזולאי מודה לח"כ זועבי על שהפילה את חוק הגיוס (צילום: ערוץ הכנסת)

"אני לא מגן על המינויים", גרס כספית, "יש 11 מינויים פוליטיים, אעשה לך סיכום מחר של המינויים הרבה יותר מופרכים מזועבי. זה יגרום להתפלאות אדירה גם בסין שערביה מוסלמית מייצגת את ישראל. היא במפלגה ציונית, יש לי איתה בעיה ומי נכנס באמ-אמא שלה כשהיא הצביעה נגד חוק הגיוס? מי?".

סייעה בהכנת הידיעה: עופרי גליכמן, 103FM.