לוקחת צד: מדינת ישראל הצהירה היום (רביעי) כי היא "תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה". זאת, בתום דיון בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן שנערך בנושא המתיחות במזרח אירופה.

"ישראל שותפה לדאגה הבינ"ל מהצעדים במזרח אוקראינה ומההסלמה החמורה שחלה במצב, מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש", נמסר. 

עוד צוין כי "מדינת ישראל דואגת גם לשלומם של אלפי אזרחים ישראלים המתגוררים באוקראינה ולקהילה היהודית הגדולה שבה. ישראל ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מיידי בהתאם לצרכים שיעלו, ומקיימת על כך שיח עם הרשויות במדינה.ישראל ממשיכה בשיח קרוב עם שותפותיה על דרכים להשיב את המאמץ הדיפלומטי למסלולו".

נפתלי בנט, יאיר לפיד (צילום: יואב דודקביץ', פול ידיעות אחרונות)
נפתלי בנט, יאיר לפיד (צילום: יואב דודקביץ', פול ידיעות אחרונות)

בימים האחרונים התנהלו דיונים בדרג המדיני והדיפלומטי-מקצועי בנוגע להבעת העמדה הישראלית בנוגע למשבר באוקראינה. בשיחות סגורות הודגש כי עם כל החשיבות של התיאום הביטחוני בסוריה, המחויבות הישראלית היא לעולם המערבי וארה"ב היא השותפה החשובה של ישראל.

‏גורם מדיני בעקבות הודעת משרד החוץ: "ישראל לא לקחה צד. זאת עמדה שמייצגת באופן הכי מאוזן שיש את האינטרסים הבטחוניים והמדיניים של ישראל".

לפני יומיים, לפיד הנחה את צוות שגרירות ישראל בקייב בירת אוקראינה, לעבור למשרדים הקונסולריים שנפתחו בעיר לבוב במערב המדינה. זאת, בתום הערכת מצב שנערכה במשרד וכן לאחר שיחות עם שורה של גורמים בינלאומיים.