הקואליציה לא השתתפה היום (רביעי) בחקיקה הפרטית בכנסת והצעותיה הוסרו מסדר היום. זאת, לאחר שסיעת כחול לבן הודיעה כי לא תיקח חלק בהצבעות "פרט לשלושה נושאים שיש בהם פגיעה מהותית או מיידית באם יעברו, ובהן תתנגד כחול לבן יחד עם הקואליציה". כחלק ממאבקו של שר הביטחון בני גנץ להעלות את גובה הפנסיות של אנשי הקבע.

ח"כ פרופ' אלון טל, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והסביר את עמדת מפלגתו, כחול לבן: "אנחנו רוצים להעביר את אותם החוקים שעברו את ועדת השרים לחקיקה שהם חלק מההסכם הקואליציוני ושבעיקר שהם טובים לעתיד הביטחוני של מדינת ישראל. למרבה הצער משום מה יש חוקים אחרים שמקבלים קדימות ואחרי שמונה חודשים של סבלנות כחול לבן נאלצה לנקוט בצעד מאוד משמעותי".

"הייתה מפלגה שהתאבדה כדי לשמור על כבודו של בית המשפט העליון. אני ממש לא מוכן למסגר את כל המשבר הנוכחי בנושא הפנסיה. לפי כל המדדים מצב הביטחון בישראל  בשמונת החודשים האחרונים הוא אולי היה טוב שהיה אי פעם, אבל אנחנו במשבר כי 50 אחוזים בלבד מתגייסים, ושר הביטחון במקום להיות בשאננות על המצב הוא הפוליטיקאי היחיד שאמר שתוך 30 שנה נהיה במשבר גדול ובואו נתחיל עכשיו ויציל את צה"ל", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו לא מגדילים את הפנסיה, אנחנו מסדירים את מה שהיה במשך שנים. לכולנו, לכל אזרח ישראלי, יש עניין שצעירים יתגייסו לצה"ל וגם ישקיעו במיטב שנותיהם לביטחון המדינה. זה לא יקרה מעצמו ולא נוכל לתגמל אותם כמו בהייטק ובמקומות אחרים. אני חושב שזה צורך ביטחוני חיוני וזה לא קשור בכלל לעיתוי. אנחנו מפלגה שלא שוקלת את הטיימינג הפוליטי נכון, אנחנו חושבים על מה שנכון ביטחונית. זאת רוח המפקד שלנו וככה גנץ נהג תמיד".

"יש הפרדת רשויות בישראל, רם בן ברק בוודאי מקבל התייעצות ממשרד הביטחון. כמו כן, שר האוצר חייב להתייעץ עם יו"ר ועדת הכלכלה. אנחנו מפלגה שתומכת בשוק חופשי אבל עם חמלה, עם רשת ביטחון צפופה לציבור. מיכאל ביטון מייצג את זה ונכון היה. יש פה קואליציה, אנחנו הסיעה השנייה בגודלה ויש לנו אמירות ברורות וקצת שונות מישראל ביתנו, טוב היה לשלב את ההנהגה שלנו", הוסיף.

בסיום, אמר ח"כ טל בהתייחסו לוועדת החקירה פרשת כלי השיט כי "גנץ לא מתנגד לוועדת חקירה כזו כי הוא מרגיש שאין לו מה להסתיר. הצלחנו להכיר את גנץ בשנים האחרונות, הוא פועל מתוך עקרונות. אנחנו הסיעה השנייה בגדולה. זה לא על סדר היום ולדעתי אין לזה היתכנות, אנחנו סה"כ מרוצים מהרעיון של ממשלת השינוי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm