סערת ההתפטרות: חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) הודיע אמש על התפטרותו מהממשלה וחזרתו לכנסת. אבידר אמר כי "מיד לאחר המינוי אמרתי שאמשיך בתפקידי כל עוד יהיה תוכן ואני עומד במילה שלי. כל מדינה שמכבדת את עצמה מתכננת 30 ו-40 שנים קדימה, צריך ממשלה שיודעת להתעלות מעל כיבוי שריפות ואלתורים". על כך, התראיין היום (רביעי) לחדשות 13.

בפתח הראיון הביע שביעות רצון מהמהלך: "מרגיש הקלה. זה הגיע שלושה חודשים מאוחר מדי, זה היה צריך לקרות לפני". לדבריו, מיד לאחר שאלעזר שטרן ויתר על תפקידו בסוכנות היהודית, גורמים בממשלה אמרו לו "חכה, השר הזה יזוז, נוציא את זה, נוציא את זאת, נביא וזה לא קרה". "על הכיפאק, תואר של שר לא עושה לי את זה, תפקיד כלכלי לא עושה לי את זה, תפקיד דיפלומטי לא עושה לי את זה. באתי לפוליטיקה כדי להשפיע ונעשה זאת מהכנסת", הוסיף אבידר.

ח"כ אבידר נשאל האם במידה והיה מתמנה לשר המודיעין והממשלה הייתה פועלת בצורה דומה, גם אז היה מתפטר והשיב: "אני חייב להתנצל, אני לא יודע לשבת בשקט. מאז אותו פיצוץ על איכוני השב"כ, אמרתי גם לצד של בנט וגם לצד של לפיד שכל הסוגיה הזאת של המינוי כבר פחות רלוונטית, מאחר וזאת מדיניות שקשה לי לחיות איתה. ברור שהייתי מתפטר, איפה השאלה בכלל?".

בהמשך, נשאל אבידר האם לדעתו, הממשלה הנוכחית גרועה יותר מהממשלה הקודמת ובנט ראש ממשלה פחות טוב מנתניהו: "הממשלה הקודמת והאלטרנטיבה הן דבר גרוע מאוד לעם ישראל. הממשלה הזאת היא היסטורית. שמונה מפלגות מהימין השמרני ועד למפלגה ערבית שאינה ציונית זו קואליציה שחלמתי עליה. זה הדבר שגרם לנו להיות שנה וחצי ברחובות, שבעה ימים בשבוע. לא ייתכן שהממשלה הזאת תתנהג יותר גרוע מהאלטרנטיבה. בחלק מהדברים עשינוי דברים בלתי נתפסים".

חבר הכנסת אבידר התייחס לשיחה המתוחה עם שר האוצר אביגדור ליברמן ערב הקמת הממשלה: "הייתה שם שיחה והוא רצה שהעניינים ימשיכו כרגיל. אני חשבתי שהעניינים לא צריכים להיות כרגיל. הוא הציע לי תפקידים אחרים, זה היה ערב מאוד אמוציונלי. הוא הציע לי תפקיד כלכלי בחוץ, זה היה ערב שסיכם תקופה חשובה. זה היה לא פשוט ובאמוציות לפעמים אנשים אומרים דברים שהם לא אוהבים את הטון שבו הם אמרו אותם, אבל זה מה שהיה".

שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"מתי שהוא בעתיד יציעו לך תפקיד במשרד נחזק עם תוכן, אתה עדיין תסרב"?
"זה לא יקרה. בסיפור הזה אין שום סיבה שזה יקרה מאחר ואני לא סוחט את הממשלה לתפקידים. אני היחיד בקואליציה הזאת שאמר מהיום הראשון שאעשה הכל שהממשלה הזאת תחזיק ארבע וחצי שנים. ישנם גורמים בקואליציה שנכנסו אליה בעל כורחם. לא רצו את הקואליציה ונכנסו לשם. כי בצד השני לא הייתה אופציה".

על השאלה האם הוא מתחייב להצביע במליאה על פי המשמעת הקואליציות השיב: "אני מתחייב שהמשמעת הקואליציונית לא תהיה רק על החוקים של כחול -לבן, או איילת שקד או עוד חברים בקואליציה. המשמעת צריכה לכלול את כולם". אבידר הוסיף: "אני חוזר לכנסת, אבוא בדברים עם אנשי הקואליציה, עם ראשי הקואליציה, נגיע להסכמות. זה חשוב שתתקיים רוטציה, זה חשוב שיאיר ימשיך להיות ראש הממשלה עד סוף התקופה".

בסיום, נשאל על דבריו כי בנט אינו מחויב לקואליציה והאם הוא יפעל להפלת הממשלה: "בנט מחויב. התפקיד שלנו לגרום לכך שהממשלה תתקיים ארבע וחצי שנים. הממשלה הזאת חייבת להעביר את חוקי הנאשם, לא יעזור לאף אחד. מי שיעצור את חוקי הנאשם עושה דבר אחד, משמר את הרלוונטיות של נתניהו. אין סיכוי שאפיל להפך, אני אחזק. אבל אני מבין שקשה. למה? כי אני מביא סדר יום שאנשים רוצים לשכוח".