ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד ושר הביטחון, בני גנץ, סיכמו הערב (חמישי) במהלך הערכת מצב על שורת הצעדים של ישראל, נוכח המשבר במזרח אירופה. בדיון נכחו גם הרמטכ"ל, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, מנכ"לי משרדי ממשלה,  וכן נציגי צה"ל, משרד החוץ, משרד הביטחון ומערך ההסברה הלאומי.

בדיון נסקרו כלל ההשלכות של המשבר בהיבטים השונים ובסיומו הוחלט על המשך המאמצים לפינוי ישראלים מהאיזור, סיוע לקהילה היהודית באוקראינה והיערכות לקליטת עלייה והיערכות להגשת סיוע הומניטארי, ככל שיידרש. כמו כן, סוכם על המשך הדיונים והערכות המצב באופן שוטף לבחינת ההשלכות העתידיות (ככל שישנן) על ישראל. 

בנט מקיים התייעצויות שוטפות מאז שעות הבוקר, במקביל להערכות מצב שמתקיימות במשרד החוץ ובמטה לביטחון לאומי (מל"ל) בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים. מוקדם יותר, התייחס ראש הממשלה לסוגיית רוסיה-אוקראינה ואמר כי "ליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטארי שיידרש. יש לנו את היכולת, ואנחנו למודי ניסיון בכך".

קודם לכן, קיים שר החוץ יאיר לפיד תדרוך לתקשורת בעקבות הערכת מצב שבוצעה במשרד החוץ בנוגע למשבר בין רוסיה ואוקראינה. בפתח דבריו הבהיר לפיד: "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי, ואנו מגנים אותה. ישראל מגנה את ההתקפה ונערכת לסיוע הומניטרי לאזרחי אוקראינה". 

"בתחילת השבוע הוריתי לפנות את השגרירות שלנו בקייב, להעביר אותה למשרדים בעיר לבוב, סמוך לגבול הפולני", המשיך השר. "אני קורא לכל אזרח ישראלי לצאת מיד מאוקראינה ולהגיע למעברי הגבול כל עוד הדרכים פתוחות. קחו בחשבון שכבר עכשיו יש נהירת פליטים לכיוון הגבולות המערביים של אוקראינה. כרגע המרחב האווירי של אוקראינה סגור, ואין תנועת רכבות. נציגים קונסולרים של משרד החוץ הוצבו כבר בכל מעברי הגבול הסמוכים ללבוב, כדי לסייע לישראלים לצאת".

עוד אמר, כי "מעברי הגבול בהם מוצבים אנשינו, הם מעבר מֶדִיקָה בגבול הפולני, מעבר וישְנֵה נֶמֵצְקֵה בגבול הסלובקי, מעבר זָהוּן להונגריה, מעבר פָּלָאנְקָה למולדובה ומעבר סִירֶט לרומניה. תיאמנו מראש עם כל המדינות האלה – פולין, הונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה – יציאת ישראלים בטוחה וחלקה. אני מודה מפה לממשלות שם על הסיוע והרצון הטוב".