מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עדכן הערב (חמישי) במהלך דיון הערכת המצב שקיים ראש הממשלה בנט כי רוסיה העבירה היום מסרים לישראל לפיהם היא "מכילה" את הגינוי הישראלי לפלישה לאוקראינה, כך לפי מקור שהשתתף בישיבה.

המקור ציין כי מנכ"ל משרד החוץ עדכן שהמסר הרוסי הגיע גם דרך שגריר ישראל במוסקבה, אלכס בן צבי, וגם דרך שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב. "אושפיז ציין שהגיעו מסרים מתונים של הכלה מהרוסים ושהרוסים חושבים שהיו מדינות שגינו אותם בצורה חריפה בהרבה מאשר ישראל", אמר המקור.

לדברי המקור, במהלך הישיבה הוסמך שר החוץ לפיד לקבל החלטה אם לפנות את אנשי שגרירות ישראל שנמצאים בעיר לבוב במערב אוקראינה. מחר בבוקר צפוי לפיד לקיים דיון בנושא כדי לקבל החלטה.

מקור שמעורה בתכני הדיון הוסיף כי במהלך הדיון על האפשרות להגשת סיוע הומניטארי לאוקראינה, אמר שר הביטחון גנץ כי בקו הראשון של הסיוע צריך להיות גורם אזרחי, ויש להשתדל כמה שיותר לא לערב בכך את צה"ל בשל שיקולים אסטרטגיים מול רוסיה. "צריך לערב חיילים בסיוע הומניטרי לאוקראינה רק אם אין ברירה", אמר גנץ. הוא הדגיש, עם זאת, כי אם יהיה צורך בחילוץ אווירי של ישראלים מאוקראינה הצבא כבר ערוך לבצע זאת.

דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר: "אין תגובה".