המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), שמהווה חלק מתנועת חד"ש ברשימה המשותפת, פרסמה היום (שישי) התייחסות מפתיעה לפלישה הרוסית לאוקראינה, כאשר בחרה להתייצב דווקא ליד רוסיה, לגנות את ארה"ב וברית נאט"ו ואף להאשימן ב"חרחור מלחמה". "האימפריאליזם האמריקאי הפך את ברית נאט"ו לחזית בינלאומית תוקפנית". 

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של חד"ש נכתב: "המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) מתנגדת למלחמה הרוסית באוקראינה וקוראת להפסקת אש מיידית ולהוצאת האזרחים ממעגל העימות והמלחמה. מק"י קוראת להסיג מיד את הכוחות הרוסים מאוקראינה ולפנות לאפיקים דיפלומטיים ליישוב הסכסוך בין שתי המדינות".

"מק"י מגנה את התוקפנות של ברית נאט"ו של האימפריאליזם האמריקאי, שמחרחרת מלחמה כבר מספר חודשים כדי לבודד את רוסיה בגבולותיה. מק"י מגנה גם את הפגזת מחוז דונבאס ע"י צבא אוקראינה".

עוד נכתב: "הוועד המרכזי של מק"י במושבו שהתקיים ביום חמישי 24.2.2022, ראה כי אווירת המלחמה שנכפתה ע"י האימפריאליזם האמריקאי בחודשים האחרונים, דרך חימוש אוקראינה ע"י ארה"ב ומדינות אירופה, והכוונה לצרף את אוקראינה לברית נאט"ו תוך הקמת בסיסים צבאיים על אדמת אוקראינה והתחמשות בנשק גרעיני".

הפוסט האשים: "האימפריאליזם האמריקאי הפך את ברית נאט"ו לחזית בינלאומית תוקפנית ומבקש להרחיבה לגבולות היעד, במיוחד רוסיה וסין. בנוסף לאיומים של ארה"ב באמריקה הלטינית ואזורים אחרים, ולחירוף הנפש בהגנה על הכיבוש הישראלי ופשעיו".

"על אף הפרובוקציות של ארה"ב, בעלי בריתה והמשטר באוקראינה והניסיונות לפגוע בביטחון הלאומי של רוסיה, מק"י מדגישה כי מלחמה איננה הפתרון למצב הקיים של איומי נאט"ו על רוסיה, אלא שיש לתת הזדמנות לדיאלוג ליישוב הסכסוך, על בסיס מחויבות נאט"ו לסיכומים להם התחייבה בשנת 1994 שלא להתקרב לגבולות רוסיה בנשקים שמופנים כלפיה".

"מק"י קוראת שוב להפסיק את המלחמה מיד ולמנוע הסבת נזק לאזרחים. מק"י תומכת בעצמאות אוקראינה וזכותה להגדרה עצמית, בה הכיר לנין, וקוראת לשמור על יחסי שכנות עם כל מדינות האזור. מק"י קוראת למשטר האוקראיני לשמור על זכויות האזרח והמיעוטים הלאומיים, ולבטל את ההחלטה השרירותית משנת 2015 להוציא מחוץ לחוק את המפלגה הקומוניסטית האוקראינית – החלטה שמבטאת את אופיו של המשטר שרוצה להפוך את ארצו לזירה פתוחה למאוויים האימפריאליסטים של ארה"ב".