ישראל סירבה להביע תמיכה בהצעת ההחלטה שהגישה ארצות הברית למועצת הביטחון של האו"ם לגינוי הפלישה הרוסית לאוקראינה - חרף בקשת ממשל הנשיא ג'ו ביידן. ישראל אינה חברה במועצת הביטחון של האו"ם אך ארה"ב פנתה אליה ולעשרות מדינות נוספות וביקשה שיצטרפו להחלטה כ"שושבינות", כלומר - יהיו חתומות על הצעת ההחלטה ויביעו בה תמיכה גם בלי להצביע עליה.

ישראל גררה רגליים ולא נתנה תשובה ברורה לאמריקנים עד יום שישי בחצות כשהדיון במועצת הביטחון החל. בניגוד לישראל, יותר מ-80 מדינות שאינן חברות במועצת הביטחון של האו"ם הביעו תמיכה בהצעת ההחלטה האמריקנית. בהצבעה שהתקיימה הצביעו 11 מחברות מועצת הביטחון בעד גינוי לרוסיה. שלוש מדינות - סין, הודו ואיחוד האמירויות נמנעו. רוסיה הצביעה בעד ולמעשה הטילה וטו על ההחלטה.

בשבוע הבא צפויה העצרת הכללית של האו"ם להצביע על החלטת גינוי דומה. בעצרת האו"ם אין לרוסיה זכות וטו ולכן הצעת הגינוי צפויה לעבור ברוב גדול. ההערכה היא שלישראל לא תהיה ברירה אלא להצביע בעד ההחלטה כשזו תבוא להצבעה בעצרת הכללית של האו"ם.

בכיר במשרד החוץ אמר לוואלה! כי "ישראל החליטה לא להצטרף לרשימת המדינות המששבנות בהחלטת מועצת הביטחון. ישראל אינה חברה במועצת הבטחון ומדובר בהחלטה שלא תעבור בכל מקרה בגלל הווטו הרוסי. עמדת ישראל בנוגע לעימות באוקראינה ברורה והיא תבוא לידי ביטוי גם בזירה האו"מית. הבהרנו לבני הברית שאנחנו מתנגדים למהלך הרוסי כפי שבא לידי ביטוי בדברי שר החוץ ויש לנו מערכת אילוצים שהם מכירים היטב".