רוסיה הבהירה היום (שבת) כי התיאום הביטחוני בין מוסקבה לירושלים נמשך, זאת למרות מורת הרוח מהגינוי הישראלי על הפלישה לאוקראינה. "המנגנון הזה הוכח כיעיל וימשיך לפעול", נכתב בהודעת שגרירות רוסיה בישראל. מנגד, ברוסיה הביעו התנגדות להפרת הריבונות של סוריה. 

 שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, זומן לשיחת הבהרה במוסקבה, בעקבות הודעת הגינוי הישראלית כלפי הפלישה לאוקראינה, כך דיווח אמש כתב וואלה!, ברק רביד.

על פי הדיווח, סגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב, אמר בשיחת ההבהרה עם שגריר ישראל במוסקבה אלכס בן צבי, כי "המבצע הצבאי באוקראינה נועד להגן על אזרחים בחבל דונבאס ולפרז את אוקראינה. אנחנו מקווים שישראל תתייחס בהבנה ראויה לסיבות שהניעו את ההנהגה הרוסית לצאת למבצע הזה".

כזכור, דוברת משרד החוץ הרוסי אמרה לפני כשבועיים כי "המשך התקיפות הישראליות נגד מטרות בשטח סוריה מעוררת דאגה עמוקה. הם מהווים הפרה בוטה של ​​ריבונות ומסוגלים לעורר הסלמה חדה של המצב. עולות כאלה יוצרות סיכונים חמורים לתעבורה האווירית".

"שלא לדבר על העובדה שההתקפות המתמשכות על מתקנים צבאיים סוריים מובילות לירידה בפוטנציאל הלחימה ומשפיעות לרעה על יעילות המאמצים של הסורים ובעלי בריתם לחסל את נוכחות הטרור במדינה. אנו מתנגדים להפיכת סוריה לזירה של עימות של מדינות שלישיות. אנו שוב מפצירים בצד הישראלי להימנע מפעולות כוחניות כאלה", אמרה.