במסגרת היום החמישי לפלישה הרוסית לאוקראינה, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הערב (ראשון) לדיון, בצל ההתפתחויות האחרונות. הקבינט ארך כשלוש שעות, במסגרתו עלו נושאים שונים באשר לדרכי הטיפול בהסלמה, כאשר שרי הקבינט קיבלו סקירה מקיפה של המצב בשטח ומצב חילוץ הישראלים. 

במהלך הכינוס, ראש הממשלה נפתלי בנט, ביקש מהשרים לשמור על פרופיל נמוך ולא לגנות את רוסיה. שרת הפנים איילת שקד הוסיפה על כן: "האינטרס הישראלי הוא לשתוק כרגע".

יאיר לפיד על הפלישה הרוסית לאוקראינה: "הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי". צילום: לע"מ

אל הקבינט, באופן חריג, הוזמנה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שהציגה תוכנית מפורטת עם פוטנציאל עליית אוקראינים ארצה, במסגרת חוק השבות. על פי התוכנית, ישנם כ-200 אלף הזכאים לעלות לישראל במסגרת זו, אך בשל הגבולות הסגורים באוקראינה, ישנו קושי בהעלאת אזרחים בטווח הגילים 18-60.

גם שרת האנרגיה קארין אלהרר, סקרה את השפעת הלחימה על מחירי האנרגיה בעולם, והזהירה גם מפני ההשפעה בישראל, שתלויה במשך ימי הלחימה. 

פנינה תמנו שטה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
פנינה תמנו שטה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כזכור, מוקדם יותר היום, שר החוץ יאיר לפיד, הודיע כי בכוונת ישראל להצביע בעד ההחלטה לגנות את רוסיה בעצרת האו"ם. בהמשך, ראש הממשלה הציע לפוטין לתווך בשיחות בין רוסיה לאוקראינה, אך האחרון סירב.

עם זאת, אמש ישראל סירבה להביע תמיכה בהצעת ההחלטה שהגישה ארצות הברית למועצת הביטחון של האו"ם, לגינוי הפלישה הרוסית לאוקראינה - חרף בקשת ממשל הנשיא ג'ו ביידן. ישראל אינה חברה במועצת הביטחון של האו"ם אך ארה"ב פנתה אליה ולעשרות מדינות נוספות וביקשה שיצטרפו להחלטה כ"שושבינות", כלומר - יהיו חתומות על הצעת ההחלטה ויביעו בה תמיכה גם בלי להצביע עליה.