סיעות הכנסת מקיימות היום (שני) את ישיבותן השבועיות. שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה בפתח ישיבת סיעתה: "כולנו צופים בדאגה במתרחש באוקראינה, השר נחמן שי מוביל עשייה מדהימה של מדינת ישראל למען היהודים באוקראינה, מדינת ישראל בהובלת שי, הייתה הראשונה להשקיע מיליונים בהגנה ובסיוע לכל מה שצריך יהודי באוקראינה, בעקבות היוזמה הזאת הולכים הגופים האחרים כמו הסוכנות היהודית".

"אני מחזקת אותו וגאה בו על זה שמדינת ישראל עושה את הדבר שהיא כל כך צריכה לעשות, לקחת אחריות על גורל היהודים בשעת מצוקה גדולה זו. אני קודם כל רוצה להרגיע אתכם, אני קיבלתי מסרים מאנשי בני גנץ שהממשלה עומדת על כנה, הקואליציה יציבה. ברור ומובן, מפלגת העבודה לא הייתה מאפשרת לערער את הקוליאציה, להביא חלילה לסכן את הממשלה. אנחנו הצענו מתווה שיכול להגיע להסכמות כדי שנצביע בעד, חוק שייתן תמורה ללוחמי צה"ל. בטוחים שעם רצון טוב, אנחנו נצליח לעשות מה שאנחנו מצליחים תמיד וזה להגיע להסכמות", הוסיפה.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס בפתח ישיבת סיעתו למאמצים לחילוץ יהודים באוקראינה, ואמר כי "אין משהו דומה לזה באף מקום בעולם. אף מדינה לא מתקרבת למאמצים שאנחנו משקיעים לסייע לאזרחי ישראל וליהודים החיים באוקראינה".

"אני רוצה לציין לשבח את עבודת משרד החוץ, לשכת הקשר נתיב, משרד הקליטה, התפוצות ורבני חב"ד. כולנו פרסנו שם רשת צפופה עם מעורבות המל"ל ומשרד רה"מ. יש פה שיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים, וברור שלמרות כל הרשת הצפופה ושיתוף הפעולה ההדוק, עדיין מדובר במלחמה שמתנהלת אלפי קילומטרים מכאן. יש הרבה דברים מסובכים ועדינים שלא על כולם אפשר לדבר, אבל אני חוזר ואומר - אנחנו עושים כל מאמץ ולא חוסכים מאמץ וכסף. תודה לכל מי שהזכרתי", הוסיף ליברמן.

על מצב המשק, אמר: "ברור שלמלחמה הזו יהיו השלכות כלכליות על כל העולם. נראה תנודות במחיר הנפט, בבורסות ובמחירי הסחורות. אני שומע פה הרבה קריאות להוריד ולעשות. חבר'ה, לאט לאט, להירגע. חייבים לחכות שהמצב יתייצב, כי לנקוט כרגע כל מיני צעדים זה כאילו מישהו אומר שצריך לעשות טייח באמצע רעידת אדמה". הוא הוסיף כי "בדקנו את המלאים. אנחנו נמצאים במצב טוב ואין שום מקום לדאגה". 

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אלה ימים רגישים ומורכבים. בימים האלה ובימים כאלה, ראוי לנקוט במשנה זהירות. לצערי אניחנו שומעים בימים האחרונים יותר מדי התבטאויות מיותרות ותחזיות כוזבות. אני קורא לממשלה לקרוא באחריות, לדבר פחות על מה שלא צריך לדבר בו, ולעשות הרבה יותר, ולדבר הרבה יותר באיום הקיומי לביטחוננו וזה החזרה להסכם הגרעין המסוכן עם איראן, הסכם שמאיים על עצם קיומנו".

נתניהו הוסיף: "דווקא בעניין זה לפיד ובנט לא אומרים כלום ולא עושים כלום, אני מתכוון להתייחס לדברים הללו ולעוד כמה דברים בדיון 40 חתימות ואני מזמין אתכם להצטרף".

בנימין נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם)

לאחר מכן, החלה ישיבת סיעת מרצ. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בפתח הישיבה: "רוצה להביע בשמי ובשם מרצ סולידריות עם העם האוקראיני, אל מול המתקפה הרוסית, תומכים בזכות של בני האדם לחיות בחופש ולממש את זכותן להגדרה עצמית ותומכים באופן חד משמעי בריבונות המלאה של אוקראינה ושלמותה הטריטוריאלית. אנו קוראים לכוחות הרוסים להפסיק את הלוחמה ולצאת מאוקראינה באופן מיידי".

"אני מקווה ששיחות המו"מ בבלארוס יניבו פירות, אבל צריך להיערך למצב שלא. לכן, ככל שרוסיה תמשיך בפלישה, ישראל תעמוד לצד ידידותיה במערב בראשות ארה"ב, כולל בהחלטה הקרובה בעצרת הכללית של האו"ם. כמובן שישראל נערכת וזה יוצא לדרך בזמן הקרוב ממש בסיוע הומניטרי. עמידה זו בצד הנכון של ההיסטוריה, זה הדבר הנכון לעשות, גם מדינית וגם מוסרית", הוסיף.

לאחר מכן, התייחס למגפת הקורונה: " אנחנו בדרך חזרה לחיי שגרה מלאים. הצלחנו לעבור את הגל הזה בלי לסגור את המדינה והוכחנו שהאסטטרגיה שלנו עובדת לעומת הפניקה של הממשלה הקודמת, אם יגיע גל נוסף נדאג לגביו. ממחר בלילה יופסק קליל השימוש בתו הירוק, והבדיקות בתיכונים ובבתי הספר. זה חלק מהגישה שלנו לא להקשות כשאין בסיס מוצק בעניין, איפה שאפשר לשחרר עושים זאת".

הורוביץ הוסיף: "כמו בתחום התעופה, זרים שאינם מחוסנים יוכלו לבוא לישראל, כמובן לאחר ביצוע בדיקות, ולא יהיו חייבים בבידוד אם יצאו שליליים. נקווה שתתחדש תנופת התיירות. אחד הדברים הכי ברורים בהתמודדות עם הקורונה היא שמערכת הבריאות היא זו שהצילה את הכלכלה, ואפשרה למשק להישאר פתוח, הרופאים והאחיות".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער נאם במסגרת ישיבת סיעתו במרכז מורשת בגין: ״אירועי הימים האחרונים באוקרינה מלמדים פעם נוספת חשיבות ההסתכמות על כוחנו שלנו. ליבנו נתון לאזרחי אוקרינה בימים קשים אלה, להם ולמדינתם. מעייננו נתונים תמיד להיערכות מול הסכנות והאתגרים הרבים עמם נגזר עלינו להתמודד. מדינת ישראל כל ימי קיומה הייתה נתונה תחת איום מצד שכנים במרחב שעצם קיומה היה לצנינים בעיניהם. מצב זה השתנה רק באופן חלקי״. 

יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת סיעתו: "מאות האלפים המגיעים מידי שנה לתפילת הסליחות המרגשת ברחבת הכותל המערבי, צריכים לדעת שהמקום הקדוש המאחד את כל העם היהודי - נמצא בסכנה. אלקין, אורבך ושאר ‘הדתיים׳ בקואליציה הזו נותנים כרטיס הכניסה לרפורמים למדינת ישראל, מה שהם לא קיבלו במשך 70 שנה. זה באחריותם המלאה ו׳ההישג׳ היחידי שלהם בממשלה הזו״. 

יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעתו: "יש המון עבודה בתחום העלייה ואנחנו מודים לנפש בנפש על העשייה המדהימה ומתחייבים להיות כתובת עבורם. הארגון הזה עושה דברים נפלאים. מדינת ישראל חייבת למצוא את הדרך לשעתק את הפעילות המבורכת לכל מדינה ולכל זירה בתפוצות. אני מוריד את הכובע בפני ׳נפש בנפש׳ ומאחל להם שנים רבות של הצלחה עבור יהדות התפוצות ועבור מדינת ישראל".