דיון 40 חתימות מתקיים היום (שני) במליאת הכנסת. נושא הדיון אותה יזמה ח"כ אוריק סטרוק, בו לוקח חלק גם ראש הממשלה נפתלי בנט, הוא "הקרב על הנגב - האם הממשלה תיכנע?" מאוחר יותר, מליאת הכנסת תדון במספר חוקים, ביניהם הצעת חוק שירות הקבע בצבא הגנה לישראל (גמלאות) - "חוק הפנסיות" והצעת חוק התכנית הכלכלית למלחמה ביוקר המחיה.

בפתח דבריו, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני מבקש להתייחס לסוגיית הפשיעה בנגב, במשך שנים רבות הייתה הזנחה כוללת ומערכתית של הפשיעה בחברה הערבית בכלל ובנגב בפרט. ההזנחה הזאת הובילה למצב של הפקרות מוחלטת, אובדן הביטחון של אזרחי המדינה ותחושה אמיתית בקרב כל ישראל של חוסר משילות".

"ראינו את זה בא לידי ביטוי בשומר חומות ברחבי הארץ. מהקמת הממשלה הובלנו שינוי משמעותי ביחס לסוגיה. היו מעל 1400 פעילויות ואנחנו מתחילים לראות תוצאות בשטח. יש עליה של עשרות אחוזים בתפיסת כלי ירי לעומת שנה שעברה. 2021 הייתה שנת שיא בתפיסות אמלח, מעצרים וכתבי אישום. מאז שנת 2022 רואים ירידה של עשרות אחוזים במקרי הירי בחברה הערבית. אלו תוצאות. יש מאבק גם במשפחות הפשע, מסתכלים להם בעיניים ונאבקים. בכירי משפחת חרירי נעצרו ויוגש נגדם כתב אישום", הוסיף.

"לאחר מכן, עלה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "יש סיבה טובה מאוד מדוע תושבי הנגב מצביעים לליכוד ומצביעים יותר ויותר לליכוד. בעשור האחרון, בנינו כבישים מהירים, רכבות לבאר שבע, עם חשמול, כבישים שמגיעים גם לעומקי הנגב, רכבת לנתיבות, תחנות, תחנות משטרה, 10-11 יותר לעומת מה שהיה קודם-1. פי עשרה. מגדלים בדימונה - אין מקום יותר בנתיבות ובשדרות, ביקוש ענק".

"שדה תעופה רמון - בינלאומי ליד אילת. הכפלת האוכלוסייה בבאר שבע, שכונות חדשות, אבל דבר נוסף - בית חולים חדש בבאר שבע. כל זה נעשה, זה הסיבה שמצביעים לנו ולא לכם. אומרים להם שרע להם - הם אומרים טוב לנו. אבל יש גם בעיות. הבעיה הראשונה שכמעט איבדנו בגללה את הנגב לגמרי, היינו מאבדים את המדינה, זה שהנגב היה פרוץ לחלוטין לחדירה מאסיבית של הגירה בלתי חוקית מאפריקה. הצלנו את הנגב, הצלנו את המדינה ונלחמנו בכל דרך להמשיך לפתח את הנגב. אני הייתי אומר - יש בעיה אחת גדולה - לא התעלמנו ממנה, קוראים לה בעיית ההתיישבות הבדואית שהיא גם קשורה לבעיית המשילות. מי היה מופקד על זה? בשנים האחרונות? המפלגה של נפתלי בנט", הוסיף.

בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות בכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')
בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות בכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')

בהמשך, התייחס להתטבאויות של חברי הממשלה בעניין הפלישה הרוסית לאוקראינה והסכם הגרעין: "אלו ימים רגישים בזירה העולמית ובימים כאלה מוטב למעט בהתבטאויות בנושא העולמי שעומד על הפרק. בוודאי כשמדובר בהתבטאויות מיותרות. עוד יהיה מה לומר בנושא, אבל עכשיו זה לא הזמן. האבסורד הוא שממשלת ישראל בוחרת לדבר ולדבר ודווקא בעניין הזה. אבל בעניין אחר, שחייבים לדבר בו, שחייבים באמת לעסוק בו היא שותקת ולא עושה כלום. מול הדהירה להסכם הגרעין שיאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני נגדנו. אני לא יודע אם זה ימים או שבועות אבל הוא ממשמש ובא. ומה בנט ולפיד עושים? לא אומרים כלום ולא עושים כלום".

"הם לא נאבקים בדעת הקהל העולמית נגד הסכם הגרעין עם איראן. הם לא מגייסים את דעת הקהל, הם לא מגייסים את הקונגרס והסנאט נגד ההסכם הרע, הם פשוט מרכינים ראש בפני ארה"ב. לפני מספר חודשים, בנט אמר 'אנחנו לא דובי לא לא. לא נתנגד לכל הסכם, לא מחפשים לריב. עוד הצלחה כזו ואבדנו. 'הצלחה כזו' הביאה לכך שארה"ב הסירה סנקציות מאיראן, שממשיכה יחד עם ארה"ב לדהור להסכם המסוכן נגדנו. זה אבסורד שממשלת ישראל שותקת לחלוטין בעניין הזה. אני בטוח שאתם רואים את כל המומחיות של שרי הממשלה במישור הבינלאומי. שר החוץ  לפיד אמר רק לפני שבועיים לא תהיה פלישה לאוקראינה".

"חושבים שאי אפשר להגיד לא לאמריקה. בוודאי שאפשר להגיד לא. בן גוריון אמר לא, אשכול אמר לא, בגין אמר לא, בוודאי שנגיד לא לאמריקה. רה"מ בישראל צריך לדעת לעשות דבר אחד - להגיד לא כשיש נושא קיומי. הממשלה הזו אומרת כן או לכל היותר מצייצת כדי לצאת ידי חובה. ההסכם הזה מביא את איראן להיות מדינת סף גרעינית שאחר כך כדי לייצר ארסנל של פצצות אטום, זמן הפריצה שלה הוא שבועות - בהסכמת מדינת ישראל בשתיקה תרתי משמע. אבל ההסכם נותן לאיראן משהו נוסף - כסף. איראן תשתמש בכסף הזה גם כדי להמשיך להרחיב את מתקפת הטרור נגדנו, גם כדי לחמש את אויבנו בלבנון ובעזה, וגם כדי להכין ארסנל של פצצות גרעין שמיועד להשמיד אותנו", הוסיף.

"נפתלי יתווך בין רוסיה לאוקראינה? זאת טרגדיה"
מוקדם יותר, עלה לנאום ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) ותקף את בנט והממשלה: "עד כמה מושחתת ומנותקת הממשלה הזאת, יכול להגיד הדיווח הבא: נפתלי יתווך בין רוסיה לאוקראינה. זאת טרגדיה, נפתלי אתה לא מתבייש? מי בעולם יכול להאמין למילה שלך? האיש שהפך את הנוכלות לאומנות בישראל אין איש שמאמין לו, אז הוא מציע לפזר את השקרים בעולם ולבייש אותנו. כמה מושחתת הטומאה ומנותקת הממשלה הזאת, מניב המינוי הפוליטי שלך (ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי), ח"כית שאיננה ציונית מסיעה שאיננה ציונית, שאינה מאמינה בישראל כמדינת העם היהודי ומסרבת לשיר את ההמנון הלאומי כשגרירה בסין. תתביישו. השרה שקד גם את צריכה להתבייש".

ח''כ אופיר אקוניס במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')
ח''כ אופיר אקוניס במליאת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ')

ח"כ אלי כהן (הליכוד) תקף גם הוא את הממשלה: "הדיון הוא על הנגב, יותר נכון לקרוא לו הקרב על המדינה. הממשלה שלך, שאגב בנט אין לך שום השפעה, מסוכנת לעם ישראל. ממשלה שלא מסוגלת להעביר את חוק האזרחות אין לה שום זכות קיום. ממשלה שמעבירה את חוק חשמל מוכרת את הנגב, חציתם כל קו אדום על מנת לשמור על הכיסא. בממשלה שלך יש 11 חברי כנסת שלא מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית. אגב, היו"ר אתה עוד רוצה למנות כמייצגת של מדינת ישראל".

"ישראל נמצאת בסכנה, מנוהלת על ידי חובבנים. כולם חוזרים את התחזיות של לפיד, לא רק לגבי אוקראינה, לגבי הקורונה, כולם זוכרים אותו אומר לפני שבועיים 'אני לא רואה עימות אלים בין רוסיה לאוקראינה'. אפשר לומר שזאת ממשלה שיש לה שתי ידיים שמאליות, שיד אחת לא יודע מה היד השנייה. בזמן שמדברים בווינה על הסכם הגרעין אתה בנט מתעסק באוזני המן, גנץ בפנסיות ולפיד בתחזית. הדבר הראשון שעשית בחוסר אחריות שנסעת לפגישה בארה"ב זה היה לוותר על המלחמה הדיפלומטית בכל הסוגייה האיראנית. באת התרפסת, אין לך שום חוט שדרה, אתה מתעלם מהאינטרסים של מדינת ישראל רק בשביל להצטלם עם ביידן. מדינת ישראל", הוסיף.

לאחר מכן עלה ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) ואמר: "יושבת כאן חבורה של גברים ונשים שאוכלים ושותים על חשבון הציבור, ורק מחפשים איפה לעקוץ אותו. אתם אסופה של חדלי אישים, בשעת משבר עולמי ולחץ של זמן. היום ביודעין ובמתכוון, הזמנת בנט, הליקופטים מיוחדים שיחלקו כסף למיוחסים בלבד, רק לבוחרי יש עתיד וליברמן, רק לחברים של גנץ עם הפנסיות התקציביות השמנות".

ח"כ קרעי הוסיף: "כל החבורה הצבועה הזאת שעושה שרירים כאילו אכפת לה מכספי הציבור, תתקפל כמו בובת סמרטוטים ותבציע על הבונוסים של מיליארד וחצי שקלים ואין לזה שום קשר לביטחון ישראל. בלי בושה זה גם החוק הראשון שיש להם להעביר לכאן היום. את הצעמאיים, זוגות צעירים ותושבי הפריפריה אתם שולחים להחליף מקצוע. לכל זה אחראי איש אחד, נוכל, שבאור יום החליט לרמות את בוחריו, למכור את המדינה היהודית כאילו קיבל אותה בירושה מאמא שלו".

"נכלשת אדוני, נכשלת בכל אתגר שעמד בפניך, באתגר האישי ומכרת את עצמך לעוכרי ישראל. נכשלת באתגר הביטחוני והבריאותי, תסתלק. הפכת להיות האדם השנוא ביותר במדינת ישראל, הפכת את הדמוקרטיה לכלי למימוש האמביציה שלך. הסתלק אני אומר לך. בשם השם שאותו חיללת, בשם הארץ שאת רגביה הפקרת, בשם העם הזה שבאומנתו בגדת. בשם אלוהים פשוט לך", סיכם.