לאחר שחבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) התפטר מהממשלה, הוא התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וביקר את פעילות הממשלה ואף את יו"ר מפלגתו, אביגדור ליברמן.

"אחד הדברים שהכי חסר לי בחודשים האחרונים בממשלה היה אנושיות. אי אפשר במצב שאנשים פושטים רגל להגיד 'אני הולך למסעדות והן מלאות", אמר אבידר: "התייקרות המחירים זה עניין קשה. לא מקבל את הנתון של האוצר שאמר ש-94 אחוז מהמשק חזר לפעילות רגילה. גם אם הוא חזר יש הרבה מאוד אנשים שנזרקים מתחת לגלגלים וצריך לתת להם פתרון. היום אנשים בקושי מספיקים לגמור את החודש וזו סיטואציה שצריך לתת לה מענה. אני לא מתעלם ויש עלייה בכל העולם".

שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"אם אנחנו בסיטואציה שגביית המיסים עברה את הרף הצפוי, היה מספר דברים ששום ממשלה בישראל לא יכולה לקחת עליהם אחריות, מספר אקזיטים אקראיים שאף אחד לא ידע שיקרו זה הכניס את הכסף וזה הזמן לפתוח את הכיס", טען חבר הכנסת: "יש בעיה ברמת הביטחונות שעצמאי צריך להביא. הם חטפו שנתיים למרות הפיצויים שקיבלו. זה לא יכול להיות מענה ל'משק מתפקד'".

לאחר מכן הצהיר חבר הכנסת כי "לא אתמוך בהפלת הממשלה. אני חושב שהממשלה הזאת צריכה להאריך את ימיה. אמנם זה לא אומר שאצביע על כל דבר אם אני רואה מדיניות לא נכונה יש גם דברים טובים בממשלה, ויש דברים שצריך לתקן".

"את החוק האוסר על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה הנחתי אתמול. עשיתי את זה במהלך שצירפתי עוד ארבעה חברי כנסת, חשוב שהחוק הזה יגיע לידי ביטוי" אמר חבר הכנסת מישראל ביתנו, וינון טען בפניו כי אין חוק כזה במדינות המערב. על כך השיב אבידר: "אני לא חושב שבעולם המערבי הייתה סיטואציה כפי שאנו חווינו במשך שנה וחצי. הדבר הזה הוא בלתי נתפס ואני חושב שזו פרצה שראוי שנסגור אותה".

כשינון התבדח שלא יגיד שכל זה בגלל נתניהו, השיב ח"כ אבידר: "יודע מה? זה בגלל נתניהו. בגלל אותה תמונה בה הוא מגיע לבית המשפט ועומדים סביבו שרים והוא תוקף את מערכת המשפט. יורה בצרורות על כל העולם והם מגיעים כי הם חייבים, אם לא יהיו בבעיה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM