ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (שלישי) למלחמה באוקראינה ואמר כי "בקייב, הסדר העולמי עובר טלטלה עצומה. מדינת ישראל נקטה מהרגע הראשון קו מדוד ואחראי, שמאפשר לנו לא רק לשמור על האינטרסים שלנו, אלא גם להועיל. להיות גורם אמין, אחד הבודדים, שיכול לתקשר באופן בלתי אמצעי עם שני הצדדים, ולסייע היכן שנתבקש. ואנחנו אכן מסייעים, בשקט". 

"הבוקר שלחנו שלושה מטוסים מלאים בסיוע הומניטרי, בעיקר תרופות, ואנחנו נשלח עוד, כמה שיהיה צריך. אנחנו גם נערכים לסייע הומניטרית בשטח, וכמובן להקל על עליית יהודים, מכל המקומות הרלוונטיים", ציין. כזכור, בשבוע שעבר ראש הממשלה והשרים סיכמו על המשך המאמצים לפינוי ישראלים מהאיזור, סיוע לקהילה היהודית באוקראינה והיערכות לקליטת עלייה והיערכות להגשת סיוע הומניטארי, ככל שיידרש.

בהתייחסו למגעים לכינון הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, הבהיר בנט כי "בעוד עין אחת שלנו, כמו כל העולם, מופנית לקייב, העין השנייה צופה, דרוכה, במתרחש מערבה משם, בווינה. אני לא פרשן ואני לא רוצה להעריך כיצד זה יסתיים. אבל אני כן רוצה לתת מפה קריאת כיוון: מבחינתנו -  אין דבר כזה SUNSET".

"השמש לא תשקע על ביטחון ישראל ועל שלומם של אזרחיה. אני אמרתי כבר ואני חוזר ואומר במיוחד כאן - ההסכם לא מחייב אותנו, והמועד בעוד שנתיים וחצי, שמתיר לאיראן להרכיב אין ספור צנטריפוגות ודאי לא מחייב אותנו. יום אחד, אנחנו נצטרך לשאול את עצמנו איך קרה שמדינת ישראל, ועם כל הדיבורים והמשאבים העצומים שהוקצו לנושא בעשור האחרון, מוצאת את עצמה במצב שבו היכולות האיראניות בתחום הגרעין מתקדמות כל-כך", הוסיף.