בשתי היממות האחרונות הקשיח המערב את הסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה. הכתב המדיני של אתר "וואלה!" ברק רביד שוחח על כך הערב (שלישי) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד, בתוכניתם ב-103FM, והעריך עד כמה הסנקציות השפיעו על רוסיה. 

בפתח דבריו אמר: "מה שדי מדהים הוא שיש המון צעדים שאנחנו נוטים לזלזל בהם כי הם כאילו רק סמליים, צעדי ההתנערות של העולם מרוסיה ומפוטין. החל מההחלטה להוציא את הרוסים מפיפ"א ולקחת להם את גמר ליגת האלופות ולא לקיים ברוסיה את אליפות העולם בכדורעף. כל הדברים הקטנים האלו נראים לנו שטויות, אבל בסוף, כשכל הדבר הזה נערם זה שם את רוסיה בבידוד מאוד מאוד גדול והופך אותה למדינה מצורעת". על יציאת שגרירי מדינות המערב ממליאת האו"ם בעת נאום רוסיה, אמר רביד כי מדובר "בדבר שלא פחות חשוב מסנקציות כלכליות ואפילו לא מאספקת נשק לאוקראינה". 

כשנשאל, האם רוסיה לא מספיק גדולה וחזקה להסתדר לבדה מול הסנקציות, השיב רביד בחיוב אולם מיד סייג: "אני לא חושב שאנחנו בעניין של שנה שנתיים, אנחנו בעניין הרבה יותר ארוך. רוסיה היא לא איראן ובסוף ברוסיה יש שכבה שאולי היא קטנה אבל מאוד עשירה, שנהנית מהגלובליזציה. זו השכבה שמקיפה את פוטין. כשרואים שרבים מחברי השכבה הזו התחילו להוציא את היאכטות שלהם לים כדי שהם לא יעוקלו, כשרואים שאפילו מדינות כמו שוויץ מצטרפות לסנקציות כלכליות, ולחבר'ה האלו יש לא מעט חשבונות בשוויץ, זאת אחת הדרכים לנסות ולהשפיע על פוטין". 

עוד אמר: "אף אחד לא מצפה מהעם הרוסי להפיל את השלטון כי ירו בהם או יעצרו אותם. זה הכול חלק מאותו מאמץ של לבודד את רוסיה ואת פוטין, להפעיל עליו לחץ. בכל מה שקשור ללחימה בשטח, האוקראיניים נלחמים באומץ רב ועם הישגים לא מועטים. אנחנו רואים איך עוד ועוד מדינות מזרימות לתוך אוקראינה כמויות אדירות של נשק כדי לתחזק את המאמץ המלחמתי האוקראיני".



בהמשך, התייחס לשגריר האוקראיני בישראל שטען במהלך מסיבת עיתונאים כי מדיניות ההגירה של ישראל מקשה על פליטים ממדינתו להיכנס לשטחה, בעוד שאוקראינים רבים סייעו ליהודים בשואה. על כך אמר רביד: "היו גם כאלו וגם כאלו, למרבה הצער היו יותר כאלו שרצחו יהודים מאשר הצילו".

באשר לכניסתם של אזרחים אוקראינים לישראל אמר רביד כי "במדינות הגובלות עם אוקראינה לא מבקשים מאזרחים אוקראינים כלום, פשוט נותנים להם להיכנס כי מדובר בפלטים. אנשים שמגיעים לפה מתבקשים להפקיד עשרת אלפים ש"ח לראש. לחלקם אולי יש את הכסף הזה אבל אני מניח שיש גם כאלו שאין להם. בעיניי זה דבר פסול. ההשוואות לשואה מיותרות, לא כל דבר צריך ישר להשוות לשואה. אפשר להיות בני אדם גם בלי להשוות לשואה, אפשר להיות בני אדם סתם כי זה טוב ולא רק כי לפני כמה עשרות שנים רצחו שישה מיליון מבני עמנו". 

לסיום, הסביר מה משמעות הבקשה של אוקראינה להצטרף לאיחוד האירופי: "אני מתקשה לראות כזה דבר קורה, זה מאוד יפתיע אותי. זה תהליכים של שנים. לדעתי, לפי חוקת האיחוד, לא בטוח שמותר לצרף מדינה שנמצאת בעימות צבאי. אני מאוד אופתע אם זה יקרה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm