יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' יקיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת, לאור מעצרם של שמונה תושבי חומש, ביניהם שני הפצועים מפיגוע הירי בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל. סמוטריץ' צפוי להתייחס גם לתקרית בכנסת, בה התעמת יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי עם ח"כ שמחה רוטמן.

"עם הקמת ממשלת בנט-עבאס ידענו שהיא תהיה מסוכנת לישראל היהודית, מהר מאוד גילינו שהיא מסוכנת גם לישראל הדמוקרטית.  לידתה של הממשלה בחטא דמוקרטי קשה, ובעיוות חמור של הדמוקרטיה, הונאת הבחירות של בנט ושותפיו הם חסרי תקדים. מכאן ואילך פועלת הממשלה בשיטתיות להרס הדמוקרטיה, הן במבנה המשטרי בכנסת והן במה שנוגע לערכי היסוד של הדמוקרטיה כמו חירות, קניין, חופש ביטוי ועוד", פתח יו"ר הציונות הדתית את דבריו.

סמוטריץ' המשיך ואמר כי "במשך חודשים הכנסת פועלת חד צדדית לאחר שהקואליציה רמסה את האופוזיציה ולקחה לעצמה רוב לא פרופורציונלי בוועדות הכנסת. יו"ר הכנסת הפך את הבית לביתו הפרטי. הוא פועל להשתקת האופוזיציה שמייצגת את רוב העם. תוך רמיסת החוק והתקנון. הוא מאמלל את סדרני הכנסת והופך אותם למיליציה פרטית להשתקת יריביו. כך זה אירע גם הבוקר שהוא שלח אותם באופן חסר תקדים וחסר סמכות לחדר הפרסה, כדי להשתיק דין ודברים שהתפתחו בין חברי כנסת".

לאחר מכן הוא התייחס לאירוע מעצר שמונת תלמידי ישיבת חומש: "מזה כמה חודשים שגורמים בכירים בממשלה משתפים פעולה ומובילים את השות הפלסטינית והBDS קמפיין להשחרת מתיישבי יהודה ושומרון, בחסות יצירת סימטריה מעוותת בין פעולות הטרור לרצח יהודים לבין מספר אירועים בודד של תקיפת ערבים. הם מסמנים את המתנחלים כאויבי העם במטרה חד משמעית - לייצר לתושבי יהודה ושומרון דמוניזציה ולהכשיר אירועים כמו המעצר של שישה אברכים, תלמידי ישיבת חומש באישון לילה".

"ממשלת בנט-עבאס היא אירוע חולף והיא תקרוס בעזרת השם מאוד מהר אל תוך עצמה. לא מעט מחבריה כבר מגשים את דרכם לאקזיט רגע לפני נפילת הממשלה. אנחנו נחזור להנהיג את ישראל בממשלה יהודית ציונית. המחנה הלאומי ישקם את נזקי הממשלה ויחזיר את החוסן הלאומי. נחזיר את ישראל היהודית והדמוקרטית", סיכם.

מוקדם יותר היום צייץ סמוטריץ' נגד השופט שחתם על צווי המעצר לתלמידי ישיבת חומש ומסר כי " "זה אלעד לנג, שאיפשר הלילה למשטרה לפרוץ באישון ליל ולהפוך בתים של משפחות עם נשים וילדים קטנים שכל חטאם הוא שהם גיבורים מסורים שנאחזים באדמת חומש. זה האיש שלא מהסס לשחרר מחבלים ממעצר אבל רודף את המתיישבים. תזכרו את השם והתמונה הזו. לדיראון עולם".

שמחה רוטמן עצמו הגיב לאירועים בכנסת בראיון לגלי צה"ך ושיתף: " "יש גבול. חבר כנסת לא מדבר בשם עצמו אלא בשם ציבור. סתמת לו את הפה, סתמת לציבור. מה שמיקי לוי עושה זה סתימת פיות פר אקסלנס. במליאה הוא הבוס, מנהל בבריונות, מוציא בלי שלוש קריאות. אבל בפרסה הוא ירדוף אחרי? מכוח מה?".