עימות חריג התרחש היום (רביעי) במשכן הכנסת לאחר שחברי הכנסת מרשימת הציונות הדתית, ביניהם גם יו"ר הרשימה ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיבו בחריפות למעצר מספר תושבי חומש, ותקפו את בתי המשפט על הוצאת הצווים. הפרשה אף התגלגלה לפתחה של הכנסת, בשעות בה היא דנה בהצעת החוק להגבלת ראש ממשלה, וגרמה לעימות מחוץ לאולם המליאה בין יו"ר הכנסת מיקי לוי וח"כ שמחה רוטמן.

ח"כ רוטמן שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לתקרית: "בואו נשים את הדברים על דיוקם - אני אומר לו שלא יאיים עליי כי שניה לפני הוא איים עליי והפעיל עליי אלימות פיזית. הוא אמר לסדרנים לתקוף אותי. צריך להבין את האירוע משפטית - היום חבר כנסת מהאופוזיציה הותקף במשכן הכנסת הוא הותקף על ידי יו"ר הכנסת שהסתובב עם ארבעה סדרנים שהוא הפך אותם לבריונים. פניתי ליועצת המשפטית של הכנסת וביקשתי שיוציאו הבהרה לסדרנים שהם לא מחויבים של מיקי לוי".

"יש לו סמכות על כל משכן הכנסת אבל להוציא חברי כנסת הוא יכול רק במליאה. הוא לא יכול להפעיל כוח פיזי לגבי ח"כ או להגיד לסדרנים להפעיל כוח פיזי מחוץ למליאה. הבעיה של הסמכות המאוד מאוד חריגה של הפעלת כוח כלפי חבר כנסת זה כשיש הפרעה לדיוני המליאה או הוועדות", הוסיף.

לדבריו, "יותר מזה שלא הפרעתי, גם בפרסה עצמה היה עימות בין חברי כנסת אחרים ואני בכלל לא הייתי שם. הייתי בצד אחר, דיברתי עם אחד מעובדי סיעות הכנסת ופתאום נגש אליי יו"ר הכנסת ואמר לי לצאת מפה, אמרתי לו שהוא לא יכול להוציא אותי אז הוא אמר לסדרנים להוציא אותי החוצה". 

בסיום, התייחס למעצר אנשי חומש ואמר: "הבנתי שמתוכם, שישה כבר שוחררו כי כנראה הם בחורים מאוד מסוכנים, ובגלל שהם חשודים בהעלבת עובד ציבור חלק מהם אז עשו להם חיפוש בארון. חיפשו אולי בארון יש עלבון או עובד ציבור".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm