המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת גם היום (חמישי) ואיום הגרעין של ולדימיר פוטין על עדיין על הפרק. סביב נושא זה שוחחו ניסים משעל וגיא פלג בתוכנתם ב־103fm עם אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, אשר התייחס ללחימה הקשה.

בפתח דבריו התייחס פנקס לסנקציות שהטיל המערב על רוסיה: "הן לא נועדו להיות צעד הרתעתי, הן צעד ענישתי. לא חשבו שהן ירתיעו אותו מלפלוש לאוקראינה. ביידן אמר שהוא עבר מ'חוששים' ל'יודעים' שהוא הולך לפלוש. הסנקציות הכי כבדות בהיסטוריה. פוטין נוהג בחוסר רציונליות, אין לו פה מטרה סופית וברור לכולם שהוא כנראה לא רוצה לכבוש את כל אוקראינה. גם לא ברור מה הוא רוצה בשלב הבא. זאת מדינה ענקית עם 600 אלף ק"מ רבועים ו-40 מיליון אנשים. הוא מפציץ בחרקוב, הוא מפציץ בקייב, מה המטרה?"

בתגובה, אמרו המגישים, כי ייתכן ומטרתו הסופית של פוטין היא להפיל את השלטון באוקראינה. פנקס השיב: "כל הצעדים שננקטים כדי להחליף שלטון גם בכוח הזרוע, גם באמצעים צבאיים, לא ננקטו: לא שיתקו את רשתות התקשורת באוקראינה, זלנסקי מתראיין מתי שבא לו, כל חבר פרלמנט עומד מול מצלמות של CNN או מיקרופון של רדיו 103 ואומר מה שהוא רוצה. האינטרנט עובד, מערכות המידע פועלות, מערכות הפיקוד והשליטה של הצבא האוקראיני לא הושמדו. זה מאוד משונה. אין לי הסבר לזה". 

לדבריו, "האמריקאים דייקו במודיעין שלהם לגבי הכוונות של פוטין. זה לא שהם לא יודעים מה המטרה הסופית שלו, הם הגיעו למסקנה שאין בכלל כזו. להשתלט על כל אוקראינה הוא לא יכול, להמשיך להפציץ הוא לא יכול, הכלכלה שלהם מאוד חלשה ובשבועות הקרובים המכה תהיה איומה".

בהמשך התייחס לתדמיתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמר: "מידת הפופולריות שלו קשורה לאינפלציה שקיימת בארה"ב וקשורה למגפה, לא ליציאה מאפגניסטן ולא לעמידה שלו מול רוסיה באוקראינה. אבל צריך להסתכל על זה טיפה יותר רחב, לא מה אומרים עליו ברחוב בפילדלפיה או בפיניקס אריזונה".

לדבריו, האתגר שהכי מאיים כעת על ארה"ב ועומד בפניה היא סין. "דרך אוקראינה, בגלל הפרשנות וקריאת המפה האמריקנית שהמהלכים של פוטין קשורים לסין, הסינים לפחות מתבוננים על המודל, מתבוננים על הדינמיקה, ומסוגלים, יכולים ועלולים להעתיק את המודל הזה יום אחד לדרום מזרח אסיה או לים סין הדרומי או לטייוואן, זה כן עובד", קבע. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm