ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (חמישי) בכנס הסייבר-טק הבינלאומי לשנת 2022, למלחמה על אדמת אוקראינה ואמר כי "זה נורא מה שקורה שם, מלחמה זה דבר נורא".

"בישראל חווינו לא מעט מלחמות, ואני יכול לחלוק איתכם את התובנה המרכזית שלנו - מלחמות קל להתחיל וקשה מאוד לסיים. הדברים נראים רע כרגע בשטח אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע", הוסיף.

עוד הבהיר כי "אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים - אבל זה לא מאוחר מדי. באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן".

ראש הממשלה בנט בהתייחסות למלחמה באוקראינה. קרדיט עומר מירון/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

כזכור, אתמול בנט שוחח הן עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי והן עם הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין. על פי הודעת הקרמלין, במהלך השיחה עם פוטין הוא הבהיר לבנט את עמדת רוסיה במו"מ עם אוקראינה.

בתוך כך, בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקאי ביקשו מישראל בשיחות שקטות לנקוט בקו ברור יותר בסוגיה, כך אמרו לוואלה! בכירים אמריקאים וישראלים שמעורים בנושא. 

הבכירים הודו כי הם מבינים את האינטרסים הישראלים המורכבים מול רוסיה בכל הנוגע לסוריה. עם זאת, הם מספרים כי לאחר הפלישה הם קיימו מדי יום שיחות עם לשכת ראש הממשלה, עם השגרירות בוושינגטון ועם גורמים במשרד החוץ הישראלי, בהן ביקשו מישראל להתייצב לצד ארצות הברית ונגד הפלישה, בשל העובדה שישראל מסמלת גם ערכי מוסר עבור העולם.