שמונה חשודים תושבי היישוב חומש נעצרו אתמול בחשד לתקיפת חיילי צה"ל ואזרחים לפני כחודש. ל פי החשד, הם הגיעו לעמדה צבאית בכוונה לעבור דרכה ולאחר שנמנע מעברם של חלקם, הם החלו להתעמת איתם, ניסו לעבור בכוח תוך שימוש באלימות. 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לאירוע: "קיבלנו את הידיעות ואת התמונות והסרטונים, איך פושטים בארבע לפנות בוקר על משפחות נורמטיביות עם נשים וילדים קטנים, מעירים את כולם, הופכים את הבית בחיפוש, משל מדובר באיזה משפחות פשע".



"לא ברור לי בכלל איך שופט נותן אישור לחיפוש על עבירה שאין לה שום קשר, הרי כל החשד הוא שלפני חודש הם התעמתו עם חיילים שעצרו אותם במחסום בדרך לחומש, מה בדיוק יש לחפש? וזה באמת זעזע אותנו ובאנו למליאה והטחנו גם במי שאחראי לזה, בין אם זה גנץ וגדעון סער", הוסיף.

עוד אמר כי "אז אמרנו לאנשי ימינה, 'תשימו לב איך בני גנץ שבוע שעבר שיתק את כל ההצבעות בכנסת כדי לקבל את הפנסיות לחברים שלו ואיך רע"ם ידעו לעשות את זה על חוק החשמל, ורק מי שבעבר הגדירו את עצמם ימין והתחייבו שידאגו להתיישבות ולמתיישבים, לא מסוגלים לשרטט שום קו אדום ולהגיד עד כאן'. אני חושב שיש להם מנופים, אם רק ירצו להשתמש בהם. אנחנו בשבוע האחרון של המושב, אם אנשי ימינה יבואו ויגידו לבני גנץ, 'אדוני, אם אתה לא מפסיק להתעמר במתיישבים בחומש, אז אנחנו לא מצביעים עם הקואליציה', תראו לי שמשהו חשוב לכם".

לדבריו, "הכול מתחיל מזה שההודאה היא מלכת הראיות במשפט הישראלי. התוצאה היא תמריץ שלילי מאוד למשטרה לעשות עבודה מקצועית, לחפש ראיות פורנזיות, ללכלך את הידיים בחול. הכול בנוי על תרגילי חקירה כדי לסחוט הודאה".    

בהמשך, דחה סמוטריץ' את הטענה כי המהומה סביב זה התרחשה רק כי זה קרה לקרובי משפחתו, ואמר: "גם כשעשו את זה לאלון חסן, שאני לא אחד מחבריו, מאוד התקוממתי. העובדה שבאים באישון לילה ומייצרים טראומה באיזשהו תרגיל חקירה, אתה רוצה לקבל את הנחקר מטולטל וטראומתי, אז אתה מעיר את כל המשפחה שלו ואת כל ילדיו הקטנים, ומשאיר להם טראומה שצורבת אותם אחר כך לכל החיים. בעיניי זה לא לגיטימי ולא מקובל. צריך להתקומם כשזה קורה, בכל מקום. וכן, גם כשזה קורה לאנשים שקרובים אליי ושאני מכיר אותם אישית, זה מכאיב מאוד. עכשיו אני אענה לך על השאלה השנייה שנתת, אם בני גנץ נתן את ההנחיה הספציפית הזאת. הוא לא נתן אותה".

בני גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בהתייחסו לישיבה בחומש ציין כי "היו מעת לעת פינויים של מבנים ותמיד התקוממנו נגד זה. אבל אף פעם לא הייתה החלטה לפנות לחלוטין את הישיבה בחומש, כפי שבני גנץ קיבל ואחר כך גם הודו בזה אנשיו, אחרי הרצח של יהודה דימנטמן, סוג של איזה פרס לטרור. בשבוע שעבר, פתאום החליטו שמכניסים עכשיו רק על בסיס מספרי תעודות זהות קונקרטיים של תלמידי הישיבה".

"הרב הראשי לישראל ביקש ביום חמישי לבוא לתת שיעור בישיבה. לשכתו, בצורה הכי מסודרת, פנתה ללשכת אלוף הפיקוד וביקשה לתאם את הכניסה, ובחוצפתם, הם אמרו לו, לא. יש רוח מפקד שמתעמרת בחומש ורוצה לייבש את הישיבה ולסגור אותה כסוג של פרס לטרור. בבית משפט השלום בכפר סבא, כאשר המשטרה ביקשה להגיש כתבי אישום נגד תלמידי ישיבת חומש על זה שהם עוברים על חוק ההתנתקות, בית המשפט זרק אותם מכל המדרגות וזיכה אותם זיכוי מהדהד, מכיוון שהחוק לא חל עליהם", הוסיף 

עוד אמר כי "נכון, אנחנו מביעים מחאה על הגירוש מגוש קטיף ודורשים לתקן אותו, והתיקון יכול להתחיל בצפון השומרון, כיוון ששם זה הרבה יותר פשוט מאשר בגוש קטיף. ואני לא שומע אותך מתקומם כל הזמן כאשר חוסמים כבישים, בין אם זה סטודנטים, בין אם זה מתמחים, בין אם זה נכים שמוחים, גם זה לא חוקי. אנחנו במדינת חוק, אבל בדמוקרטיה יש גבול עדין של בין חוק לדמוקרטיה ולחופש ביטוי ולמחאה וכו'". 

בהמשך, תקף בשנית את שופט בית משפט השלום בירושלים אלעד לנג ואמר: "לנג הוא אותו אחד שלא מהסס לשחרר מחבלים ולשחרר אנשים אלימים, ותמיד כמעט מאריך מעצר כשמדובר במתיישבים, ביהודה ושומרון. אני לא מוצא שום קשר לוגי בין החשד, כפי שפרסמה אותו המשטרה בהגינותה, אותו עימות שהתפתח שם במחסום לבין חיפוש בבית. לא מדובר עכשיו במרגלים".

בסיום, התייחס ח"כ מהציונות הדתית לדיווחים לפיהם איילת שקד צפויה להתמנות ליו"ר הסוכנות היהודית ואמר: "הקואליציה המסוכסכת והמפולגת הזאת כבר לא מתפקדת חודש. כולם מבינים שהיא לא הולכת להחזיק מעמד הרבה זמן, הספינה הזאת הולכת לטבוע. ואני אומר לכם מידיעה, לא רק שקד, הרבה מאוד גורמים בקואליציה מימין ומשמאל מגששים כבר על אקזיט כדי לקפוץ מהספינה רגע לפני שהיא טובעת, ולכן, להערכתי, היא תטבע מהר מאוד".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm