משרד החוץ האמריקני מסר הערב (חמישי) כי חלה התקדמות משמעותית בשיחות הגרעין עם איראן ומעצמות העולם והן קרובות להשגת הסכם עם טהראן, אך כמה סוגיות קשות עדיין לא פתורות. "לא תהיה עסקה אלא אם הבעיות הללו ייפתרו במהירות", אמרה דוברת משרד החוץ ג'לינה פורטר.

באיראן אמרו כי אף אחד לא יכול להגיד שהסכם הגרעין סגור, "עד שכל הבעיות הנותרות ייפתרו". עוד הוסיפו כי נדרשת "עבודה נוספת" כדי לחזור להסכם. דובר משרד החוץ של איראן אמר כי "חדשות טובות בטרם עת אינן מחליפות הסכם טוב".

במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, ערב נסיעתו של האחרון לטהראן. בשיחתם הדגיש בנט את ציפייתה של ישראל מסבא"א לפעול כגוף פיקוח מקצועי ונטול פניות. השניים סיכמו להישאר בקשר שוטף.

בתוך כך, לפי דיווח של רויטרס, שליח רוסיה לשיחות הגרעין עם איראן אמר שעדיין ישנן כמה סוגיות "קטנות יחסית" שצריכות להיסגר, אך הוא לא מאמין שהשיחות לא יניבו תוצאות.

מלאי האורניום המועשר של איראן הם בערך שלושה רבעים מהכמות הדרושה. לדברי דיפלומט בכיר, אם האורניום יועשר עוד יותר, הם יצליחו להגיע לנשק גרעיני יחיד.

בנוסף לכך, בסבא"א אמרו כי מלאי האורניום המועשר של עד 60% טוהר באיראן כמעט הוכפל ל-33.2 ק"ג. הגדרה בשימוש נרחב של הכמות הדרושה לפצצה היא 25 ק"ג של אורניום המועשר ל-90%, אם כי הדיפלומט הבכיר הטיל ספק באמינותה.