ישראל ואיחוד האמירויות הגיעו היום (שישי) להבנות שיאפשרו לחברות הישראליות לטוס לדובאי כסדרן. זאת, לאחר שבמסגרת המאמצים להגיע לפתרון המחלוקות סביב סוגיית אבטחת התעופה הישראלית בדובאי התקיים אתמול סבב פגישות של ראש אגף האבטחה בשב"כ עם מקביליו האמירתים וזאת בהמשך לסבב פגישות של ראש השב"כ רונן בר עם מקביליו בשבוע שעבר.

כאמור, כתוצאה מפגישות אלו סוכמו עקרונות עבודה משותפים וסידורי אבטחה אשר יאפשרו לחברות התעופה הישראליות לשוב ולטוס לדובאי באופן סדיר ושוטף.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי צייצה על פתרון המשבר: "‏בעבודה מאומצת מאחורי הקלעים, הצלחנו להביא לפתרון משבר התעופה עם דובאי והטיסות הישראליות ימשכו. היחסים של ישראל ואיחוד האמירויות קריטיים וחשובים לבטחון הלאומי של מדינת ישראל. אני מברכת על כך שמאמצי השב"כ ובני השיח האמירתים שחתרו ללא לאות להסכמות, שמרו את הקשר התעופתי בין המדינות".

מנכ״ל אל על אביגל שורק בירך: "אני מבקש להודות לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר החוץ יאיר לפיד, לשרת התחבורה מרב מיכאלי לשר התיירות יואל רוזבוזוב  ולראש השב״כ רונן בר, על המאמצים לפתרון המשבר. נאלצנו לבטל בכל יום מספר טיסות ולמצוא לנוסעים פתרון חלופי וכעת נוכל להעניק שירות יציב וברמה  הגבוהה שלקוחות אל על מצפים לקבל״.

גם רשת ישראייר מסרה כי היא "שמחה על חזרה לפעילות מלאה של החברה בקו תל אביב דובאי ותחזור להפעיל 3-4 טיסות ביום. בנוסף ישראייר מברכת על הצהרתו של ראש הממשלה כי בקרוב החברה תחל לטוס גם לבחריין פעמיים בשבוע במסגרת הסכמי אברהם".

כזכור, לפני כשלושה שבועות הודיע אגף הביטחון כי לא ניתן יהיה לקיים את כל לוח הטיסות המתוכנן לדובאי, כאשר המשמעות הייתה שעשרות אלפי ישראלים שרכשו כרטיס טיסה לדובאי נשארו ללא מענה. זאת, בשל מחלוקת בין שב"כ לבין רשויות הביטחון בדובאי לגבי אבטחת הטיסות של חברות התעופה.