ממשלת ישראל מתכנסת הבוקר (ראשון) בשעה 11:00 לישיבת הממשלה השבועית, ברקע שובו של ראש הממשלה נפתלי בנט ארצה, מפגישותיו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין וקנצלר גרמניה, אולף שולץ: "הסבל האנושי יגדל אם הדברים ימשכו במסלול הנוכחי".

"נסעתי לסייע בהידברות בין כל הצדדים", כך אמר ראש הממשלה. "יש ישראלים שצריכים לשוב וקהילות יהודיות שזקוקות לסיוע. מטבע הדברים לא יכול להרחיב יותר, נמשיך לסייע ככל שנתבקש גם אם הסיכוי לא גדול".

שידור חי מישיבת הממשלה. צילום: רוני כנפו, וואלה!

"אנחנו נערכים לגל עלייה משמעותי בעקבות המצב", הוסיף ראש הממשלה. "כעת המערכת מכינה תרחישים לקליטת מספרים שונים של עולים, והיא תציג זאת השבוע בפני הקבינט. רגעים כאלה, שבהם העולם עומד בפני טלטלה ויהודים כבר לא בטוחים היכן שהם נמצאים, מזכירים לכולנו כמה חשוב שיש בית ליהודים באשר הם, כמה חשוב שיש לנו את מדינת ישראל". 

באשר לשיחות הגרעין עם איראן, עדכן ראש הממשלה כי ראש סבא"א, רפאל גרוסי, החליט שלא להיענות לתביעה האיראנית לסגור את התיקים הפתוחים תחת לחץ פוליטי. לטענת בנט, "זוהי החלטה מקצועית חשובה של הסוכנות ושל גרוסי, שלא נענו ללחץ האיראני".

"עמדתנו לגבי ההסכם ידועה - חסרונות ההסכם עולים לאין ערוך על יתרונותיו. בכל מקרה, ההסכם לא מחייב את מדינת ישראל בשום מובן", הבהיר בנט.

איילת שקד (צילום: יונתן זינדל)
איילת שקד (צילום: יונתן זינדל)

טרם דבריו, אמרה שרת הפנים איילת שקד כי ישראל הכניסה עד כה למעלה מ-2034 אזרחי אוקראינה שבאו מאירופה. "באופן יחסי לגודל האוכלוסייה זה מהמספרים הגבוהים במערב. צריך לדעת שמדינות כמו ארה"ב בריטנוה וקנדה דורשות ויזה. 90% ממי שנכנס עד עכשיו, אינו זכאי לחוק השבות". על כך הוסיפה כי בימים הקרובים תבחן כיצד תנוהל קליטת העולים מאוקראינה, כאשר ההיערכות היא לקליטת מאות אלפים.

במוקד הישיבה, השרה לשוויון חברתי מירב כהן תציג את המלצות הצוות הבין-משרדי לתכנית הלאומית לקידון שוויון מגדרי בישראל. לקראת הישיבה צייצה השרה כהן: "כדי לחולל שינוי אמיתי, עלינו לעשות עבודה עם כל משרדי הממשלה, כך שכל משרד יביא את הערך המוסף שלו ויטמיע את החשיבה המגדרית בתכניות העבודה".

לקראת הישיבה, שרת המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן הצהירה כי תתנגד להארכת המעקב האלקטרוני אחר מבודדים. "מראש דובר היה באמצעי קיצוני ומן הראוי היה שהנושא יירד מסדר היום", הוסיפה. 

הפגישה תיערך על רקע פגישתו אמש של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אליה טס במהלך השבת. כזכור, לאחר הפגישה עם פוטין, שוחח בנט גם עם נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי ואף נפגש עם קאנצלר גרמניה אולף שולץ.