סיעות הכנסת מקיימות היום (שני) את ישיבות הסיעה השבועיות שלהן. ראשי המפלגות מסרו הצהרות בפתח הישיבות והתייחסו לנושאים הבוערים שעל סדר היום.

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו תקף את הממשלה על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה ואמר כי "האיראנים נלחמים כאריות, בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות". 

בישיבת סיעת הרשימה המשותפת, התייחס היו"ר איימן עודה לחוק האזרחות שצפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ואמר: "מי שלא מטיל וטו הוא חלק מחוק האזרחות האפרטהיידי". 

נתניהו תקף בפתי ישיבת סיעתו: "יריבנו הפוליטיים מדברים גבוהה גבוהה על דמוקרטיה בשעה שהם רומסים את נשמת אפה, מדברים גבוהה גבוהה על ממלכתיות בשעה שהם רומסים כל נורמה של ממלכתיות בכנסת ובכל מוסד אחר במדינה. אנחנו יודעים מה היא דמוקרטיה אמיתית, ובגין היה דמוקרט אמיתי. אנחנו יודעים להעריך אותו".

עוד הוא הוסיף כי "חשבתי שהמושג ישראל השנייה נעלם ממחוזותינו, אבל הממשלה הזאת מנסה להחזירו. בחוצפה שלהם ראשי הממשלה האנטי דמוקרטית הזאת שקרתה ברית עם האחים המוסלמים עוד קוראים לעצמם ממשיכי דרכם של בגין וז'בוטינסקי - איזו צביעות. מעל הכל בימים אלו, אנחנו זוכרים את בגין על החלטתו הנועזת לחסל את יכולת הגרעין של איראן על אף התנגדותו של ארה"ב לצעד זה".

"אבל היום, בממשלת בנט לפיד גנץ יש רק חולשה חולשה ועוד חולשה. הם הרכינו ראש בפני הממשל האמריקאי כשהסכימו למדיניות של אפס הפתעות. בנט לפיד וגנץ הרכינו ראש שוב שהבטיחו לא לתקוף פומבית את מדיניות החולשה של הממשל האמריקאי בנושא הגרעין", המשיך נתניהו.

"השתיקה של ישראל בימים אלו, חוץ מכמה אמירות חסרות משמעות כדי לצאת מידי חובה, מוציאה את הרוח מהמפרשים של גורמים בארה"ב שתומכים בכך. צריך להבין שההתנגדות העיקשת שלנו של ההסכם הקודם סייעה לארה"ב לצאת ממנו. השתיקה של הממשלה הנוכחית פוגעת גם בלגיטימציה של פעולה אפשרית שלנו אל מול איראן - הרי יאמרו לנו 'אם שתקתם אז אז למה עכשיו? האיראנים נלחמים כאריות, בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות. נכנעים לממשל אמריקאי שנכנע ושכמה מנציגיו פרשו עכשיו במחאה על מדיניות הכניעה הזאת. הממשלה הנוכחית משלימה עם איראן גרעינית ובכך היא מסכנת את מדינת ישראל", טען נתניהו.

כחצי שעה לאחר ישיבת הליכוד, התכנסה סיעת הרשימה המשותפת, במהלכה התייחס היו"ר איימן עודה לחוק האזרחות שצפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ואמר: "מי שלא מטיל וטו הוא חלק מחוק האזרחות האפרטהיידי". 

גם סיעת העבודה התכנסה, ובפתח הישיבה מסרה השרה מרב מיכאלי הצהרה : "אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לעזור לאלה שנמצאים באוקראינה דבר ראשון. האופוזיציה עדיין מסרבת להקים את ועדת הקליטה, אז ועדת החוקה מטפלת ומפקחת בכל האספקטים האלו.אנחנו במשרד התחבורה עושים כל מאמץ, לסדר למי שמגיע מזון מים מזרונים, מקום ראוי וסביר לשהות בו. אני מקווה שהתהליכים יילכו ויתקצרו ונמצא לאנשים האלו מקום ראוי לשהות בו".

עוד אמרה השרה: "האמת היא שהרוב הן פליטות. ואנחנו מציינות מחר את יום האישה הבינלואמי ושוב כמו לפני מאות ואלפי שנים - גברים עושים את המלחמה, ונשים נמלטות עם ילדים על ידיים. הגיע הזמן להגיד, אנחנו מציינות כל שנה את היום הבינלאומי לזכויות נשים ושיוויון מגדרי והאי שיוויון הוא עדיין חמור ועמוק. גם במדינת ישראל יש לנו דרך ארוכה לעשות בדרך לשיוויון. אנחנו נאבקים כל יום, במיוחד בסיעת העבודה שהיא היחידה השיווניות במדינת ישראל".