שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק התייחס היום (שני) למאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה והודה לראש הממשלה נפתלי בנט על פעילותו הדיפלומטית, במהלך מסיבת עיתונאים שקיים. "זה חשוב גם אם הסיכוי נמוך. זה יותר חשוב מנשק", אמר. 

קורניצ'וק הוסיף כי ממשלתו רואה בירושלים "מקום אפשרי למו"מ עם רוסיה". בהמשך מסיבת העיתונאים, חבש השגריר קסדה על ראשו במחאה על כך שישראל לא שולחת ציוד הגנה למדינה במזרח אירופה, וקרא: "למה ישראל לא מספקת לנו קסדות? אפשר להרוג עם זה?". 

שגריר אוקראינה בישראל במסיבת עיתונאים, אבשלום ששוני

"אני מנסה להיות דיפלומטי אבל אנחנו במלחמה", פתח השגריר את דבריו והוסיף כי "לרשויות הרלוונטיות יש את כל המידע בנוגע לקסדות והשכפצים שאנחנו צריכים ירושלים היא מקום שבא בחשבון למשא ומתן.האם זלנסקי ביקש מבנט ציוד? לא הייתי בשיחה. זה היה דיון ברמות שונות לא רק בנט מול זלנסקי".

"דיברת על באבי יאר, כתב ישראלי אמר שלא ניזוק?  באבי יאר הוא מקום ענקי. הקברים הם לאורך קילומטרים. ואנחנו לא מדברים על המונומנטים אלא על הקברים. אז האנדרטה אולי לא נהרסה - כך אומרת התעמולה. אבל ירו לכיוון הקברים.מה שקורה עכשיו זה רצח עם. למה קוליבה לא דיבר עם לפיד? אני חושב שזה עניין טכני. צריך להפסיק את שפיכות הדמים בארצי שמאוד מאוד כואבת לנו", סיכם השגריר.

כזכור, במהלך סוף השבוע האחרון ראש הממשלה בנט נפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בנט הוא ראש המדינה הראשון בעולם שמבקר במוסקבה ונפגש עם פוטין מאז תחילת המלחמה. לאחר הפגישה, ראש הממשלה בנט נחת ברלין, שם פגש את קנצלר גרמניה, אולף שולץ. בנט ושולץ נועדו במשך כשעה וחצי ואכלו ביחד ארוחת ערב, במהלכה שוחחו על מספר סוגיות, בהן המצב בין אוקראינה ורוסיה.

בתום הפגישה, פורסמה הודעה רשמית בגרמניה לפיה "השניים חולקים מטרה משותפת - סיום הלחימה באוקראינה, בהקדם האפשרי". בנוסף, במהלך הערב, שוחח ראש הממשלה פעמיים עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. כמו כן, קיים בנט שיחה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון.