שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, האשים היום (שני) את חברת התעופה הישראלית "אל-על" בכך שקיבלה תשלום ממערכת הבנקאות הרוסית Mir ובכך התחמקה לטענתו מן הסנקציות.

"בעוד העולם מטיל סנקציות נגד רוסיה, בשל מעשיה הברבריים באוקראינה, אחרים מעדיפים להרוויח כסף על חשבון הדם האוקראיני הספוג. זהו מעשה בלתי מוסרי ומכה ליחסי אוקראינה-ישראל", כך כתב בחשבון הטוויטר שלו. 

מאל-על נמסר בתגובה: "החברה חסמה את השימוש בכרטיס אשראי מיר החל מה-28 פברואר 2022! צר לנו שלא נעשתה בדיקה פשוטה עימנו טרם הציוץ המטעה, מאחר והעובדות שונות בתכלית השינוי".

עוד הוסיפו כי "החברה פועלת בתיאום מלא עם ממשלת ישראל. לאורך המשבר חילצה חברת אל על אלפי ישראלים יהודים וזרים מקייב והייתה מהחברות האחרונות שהפעילו טיסות לאוקראינה. עם סגירת המרחב האווירי, הטיסה אל על מאות טונות של ציוד הומניטארי ורפואי לאוקראינה, חילצה יתומים ופליטים ודאגה להשיב אותם ארצה. אל על מפעילה טיסות לרוסיה לבקשת ממשלת ישראל ואנו נוסיף לחלץ ישראלים ויהודים מרוסיה, כל עוד הדבר אפשרי".

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)
שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)

במהלך ימי הלחימה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, בכירים בממשל האוקראיני ניסו לפנות לא פעם לישראל, בבקשה לסיוע. מאז, ראש הממשלה נפתלי בנט ניהל מספר שיחות עם הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי, כחלק ממאמציו לתווך בינו לבין מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין

הבוקר, שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק, חבש קסדה על ראשו במהלך מסיבת עיתונאים שקיים, במחאה על כך שישראל אינה שולחת ציוד הגנה למדינתו, והוסיף: "למה ישראל לא מספקת לנו קסדות? אפשר להרוג עם זה?".