דיון סוער בועדת החוץ והביטחון המכינה את חוק הארחות לקריאה שניה ושלישית: רע"מ שהצטרפה לחמישים אלף ההסתיגויות שהגישה מרצ תוקפת בחריפות רבה את הצעת החוק ומכנה אותו חוק גזעני ובושה לספר החוקים.

חבר הכנסת ווליד טאהא (רע"מ) דרש בוועדה לאפשר לו לנמק כל הסתיגות במשך חצי דקה. לדבריו, מדובר בחוק איום ונורא שהוא אינו יכול לחיות איתו. לאחר שטאהא אמר תחילה כי הוא מעוניין לדבר חודש ימים על הנושא, כעת הוא מצהיר כי הוא מוכן "להסתפק" בדיבור של 36 שעות. "שהוועדה תחליט איך נעשה את זה, אם זה יגיע לשבוע הבא זה לא נורא מבחינתי", אמר. 

"חוק האזרחות הוא אנטי אזרחי בעליל, זה חוק שעושק ילדים ונשים בצורה לא מידתית. החוק הזה לא רואה אנשים, הוא אפילו לא מנוסח בצורה שתענה על צרכים ביטחוניים", הוסיף. 

לטענתו, החוק לא מטפל באנשים שהמדינה הפקירה, "אין לו אח ורע בכל העולם. אין כזה דבר שאדם לא יכול להתחתן עם מי שהוא רוצה כי מישהו חושש מהלאום שלו, זה כמו לאסור על יהודי מצרפת להתחתן עם יהודי מרוסיה. זה חוק אנטי דמוקרטי וגזעני בעליל, בכל הרמות - אין בו שום דבר שקשור למדינה ולביטחון שלה. כל מדינה בעולם היתה מתביישת בחוק גזעני כזה, הוא ממש תועבה".

בתגובה אמר חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד): "באים לפה אנשים שבסוף מעורבים בטרור ופוגעים בנו". טאהא השיב: "החוק מניח שכל ילד שנולד למשפחה כזאת הוא טרוריסט בפוטנציה".

חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) הוסיפה: "מדובר באנשים נורמטיבים". קרעי תקף: "איזה נורמטיבים. תומכי טרור זה נורמטיבים אצלך? מדובר ב-210 מפגעים, זה נתון רשמי של הוועדה".

"אתם מוכנים שאזרחים חפים מפשע ירצחו בערי ישראל הכל בשם השיווניויות המטורללת שלכם", תקף קרעי. לסקי ענתה: "זה חוק דמוגרפי. ברגע שמדברים על דמוגרפיה מדובר בחוק גזעני".

חבר הכנסת אחמד טיבי הצטרף לדברים ואמר כי "אנו רוצים להפיל את החוק ולמנוע ממנו לעלות להצבעה. אני מקווה שרעמ ומרצ יסייעו לנו. הבטחתם לציבור לא לתת לחוק הזה לעבור, יש לכם בקואליציה זכות וטו ותנצלו אותה".

בהמשך, אמרה לסקי כי "בכל סעיף בחוק הזה יש רוע צרוף, איך הופכים אנשים למחבלים. החוק הזה מונע מגזענות ותחושת עליונות". היא הוסיפה כי מדובר בחקיקה הרת אסון מבחנת הדין הבינלאומי.