שר התפוצות נחמן שי תקף הבוקר (ראשון) בראיון אצל גולן יוכפז וענת דוידוב את מתווה קליטת הפליטים שהוצג בכנסת על ידי שרת הפנים איילת שקד. "מדובר בפתרון מביש", אמר ב-103FM, "תנו לאלו שמגיעים לישראל בכוחות עצמם - להיכנס לפה. בכמה אנשים כבר מדובר? אני מתכוון להעלות את הנושא בממשלה".

השרה שקד צייצה בתגובה: "מציעה ששר התפוצות יתמקד במשימה הלאומית העומדת לפתחנו לקליטת עשרות אלפי עולים - ולא בהוצאת דיבתה של ישראל וערעור מדיניות ההגירה שלה". עוד ציינה השרה כי "ישראל תקלוט אזרחים מאוקראינה ורוסיה בהיקפים נרחבים מאוד גם ביחס לעולם, מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות".

השר שי נמצא ברגעים אלה בלובלין שעל גבול אוקראינה־פולין לטובת פגישות עם נציגי ישראל והארגונים היהודים, הפועלים לסייע במדינה בצל המלחמה. "אני בוכה כשאני נזכר במה שראיתי - בני עמי הלכו בדיוק את הדרך הזאת", סיפר.

פלישת רוסיה לאוקראינה: אזרחים נמלטים מהעיר אירפין תחת אש (צילום: רויטרס)

בין סעיפי התוכנית: מדינת ישראל תארח באופן זמני כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בישראל לפני פרוץ הקרבות, רובם בניגוד לחוק, עד יעבור זעם ולמעט במקרים חריגים יוצאי דופן, היא לא תפעל להרחיקם בכפייה. בנוסף, נקבעה מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה שהגיעו או יגיעו לאחר פרוץ הקרבות. 

אזרח אוקראיני שיגיע לישראל יקבל אשרה זמנית לתקופה של שלושה חודשים. במידה והלחימה לא תיפסק בתום שלושת החודשים, יתאפשר לאזרחים האוקראינים בהמשך גם לעבוד בישראל. תקף לאזרחים האוקראינים שכבר בישראל ואלו שיגיעו בהמשך.