הפרשן המשפטי של חדשות 13 אביעד גליקמן שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על ההתפתחויות במשפט נתניהו שהתחדש השבוע עם עדותה של יועמ"שית משרד התקשורת לשעבר דנה נויפלד, במהלכה טענה ההגנה כי עסקת מיזוג בזק-יס אושרה לפני שמנכ"ל המשרד לשעבר עד המדינה שלמה פילבר הגיע למשרד התקשורת.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

גליקמן הסביר כי "זה לא פשוט בוודאי, כי זה תיק של פאזל. אני יודע, וזה מה שהתביעה הציגה, הוא שיש מסמכים שהאישור לעסקה ניתן בתקופה של פילבר בגלל שברגר והדרג המקצועי כולו היו נגד אישור העסקה ללא תנאים מסוימים, וברגע שפילבר הגיע הוא שכנע את הסמנכ"ל והחליטו לתת את האישור לעסקה".

הוא הוסיף: "למיטב ידיעתי הציגו אתמול חלקי דברים, ואגב זה מה שדנה נויפלד אמרה. אמרו שהוא מוכן לאישור, אבל שכחו את המשפט השני שזה בכפוף לאישור. שוב, מה שאני יודע הוא שברגר והצוות המקצועי כולו היה נגד אישור העסקה ללא תנאים מסוימים כי אם תנאים מסוימים הוא היה מוכן. ברגע שפילברג דיבר עם הסמנכ"ל ושכנע אותו. אני יכול להגיד שעדותה של נויפלד היא עדות מצוינת לתביעה". 

כשנשאל אם העדות שלה חיזקה את עניין השוחד השיב "כן, אבל אין לדנה נויפלד קשר לנתניהו. היא מחברת את העניין של פילבר. שוב, תיק 4000 זה תיק פאזל, וכל רגע מתחברת עוד חתיכה ועוד חתיכה. בוודאי שההגנה עושה את עבודתה". 

גליקמן הסכים כי השאלה המכריעה היא האם האישור הבשיל או לא הבשיל לפני פילבר, ואמר: "בוודאי. פילבר מעיד בעצמו שנתניהו לחץ עליו". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי fm103