ברקע דו"ח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר על בנייתו של מטוס ראש הממשלה "כנף ציון", ינון מגל ובן כספית התווכחו הבוקר (ראשון) בתוכניתם ב-103FM בנוגע לשאלה איזו ממשלה הייתה יותר בזבזנית, הנוכחית בראשות בנט או קודמתה בראשות נתניהו.

ינון: "למה הם מוציאים מיליונים ולא לוקחים את 'כנף ציון' שכבר מוכן? למה החכמי חלם הזה? האנשים שעשו ממשלה הכי מנופחת בהיסטוריה, שנתנו תקציבים קואליציוניים יותר מכל ממשלה בהיסטוריה, שהכניסו 'נורווגים' יותר מכל ממשלה בהיסטוריה, שנוסעים על ה־A8 והסקודות במיליון וחצי יותר מכל ממשלה בהיסטוריה, שמשפצים להם את הבתים הפרטיים שלהם יותר מכל ממשלה בהיסטוריה, למה בגלל השטות שלהם, הם לא נוסעים על 'כנף ציון' וממשיכים עכשיו לשכור מטוסים יותר מכל ממשלה בהיסטוריה?".
בן: "לא אמרת עכשיו אפילו מילה אחת של אמת, כולל מילות החיבור. שום דבר הוא לא יותר מכל ממשלה בהיסטוריה. ואני רואה שלקחת את הציוצים של ילד התפנוקים הסדרתי שקוראים לו טופז לוק. אז ככה - מוסד ראש הממשלה החליפי הומצא בממשלה הקודמת, שהעקרב לא נתן לה להגיע לרוטציה, ולכן הוא עכשיו מתלוצץ עם הפשפשים בקיסריה. וכל הסיפור הזה של הכפלת התפקיד הומצא שם, למה? כולל המעון החלופי, בהתחלה ניסו לטשטש את זה, כי היא לא הסכימה לצאת מבלפור ולכן היה צריך שיהיו שני מעונות כדי לוודא שהמדינה תמשיך לממן לה את הבית, זה הכול. לפיד, בניגוד למה שצייץ טופז לוק, לא נוסע בכלל על A8, הוא נוסע על סקודה, וכן היא ממוגנת כי הוא ראש ממשלה חליפי.

"אף אחד, לא בנט ולא לפיד, לא יעלה בדעתו, לבקש מקב"ט רה"מ שיוציא איזו המלצה ביטחונית מופרכת כדי שהבנים של ראשי הממשלה יקבלו מכונית, נהג ומאבטח. הם רצו אגב להמשיך את זה גם עכשיו, גם כשהם לשעבר. השיפוצים בבתים הפרטיים זו דרישה של שב"כ, זה בעיקר גורם נזק. מה לעשות? צריך למגן אותם, המיגון עולה כסף. אף אחד מהם לא יעלה בדעתו להפיל - כמו שנתן אשל, מ־2009 אני מדווח על זה, את כל ההוצאות הפרטיות בקיסריה. את החימום והקירור והבריכה והנזילה והמים, ומה שאתה רוצה, על קופת המדינה. אף אחד בחיים לא יעלה בדעתו, בימים הכי קשים של הקורונה, לשלוח את מיקי זוהר לוועדת הכספים, כדי לקבל בחזרה - לא את ההוצאות על השיפוץ - את הניכוי במס על השיפוץ, שמלכתחילה לא היה צריך לשפץ". 

ינון: "אמרת 'הכול לא נכון', ולא סתרת שום דבר ממה שאמרתי. 'נורווגים', לא היה כזה מספר בהיסטוריה של מדינת ישראל, נכון או לא נכון? לא היה מספר כזה. הממשלה הזאת הכי מנופחת פר קואליציה, לא היה כזה דבר מאז הקמת מדינת ישראל, נכון?".
בן: "כן היה, היו ממשלות יותר גדולות". 

ינון: "לא, פר קואליציה? יחס של גודל ממשלה לעומת מספר הח"כים בקואיליציה? כספים קואליציוניים, זה המספר הכי גדול שניתן אי פעם בתולדות מדינת ישראל, נכון או לא נכון?".
בן: "לא נכון". 

ינון: "בתים פרטיים, לא הייתה כזאת כמות שעכשיו משפצים גם את של גנץ, גם של יאיר לפיד וגם של בנט. והסקודה שאתה כל השנים אמרת ששרה נתניהו נסעה ב־A8, זה פייק. היא נוסעת בסקודה בדיוק כמו גילת בנט, גם גילת בנט נוסעת בסקודה שעולה מיליון וחצי. אז למה אתה לא בא בטענות לגילת בנט?".
בן: "הקטע בגברת נתניהו זה לא ה־A8 או הסקודה, הקטע בגברת נתניהו זה המשוריינת. זה הופך את העלות". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm