שרת הפנים, איילת שקד, חשפה בשבוע שעבר את  את מתווה קליטת הפליטים מאוקראינה, שהיא וצוות משרדה גיבשו. המתווה החדש, זכה לביקורת רבה, כשבין היתר שגרירות אוקראינה בישראל הגישה באמצעות עו"ד תומר ורשה עתירה דחופה לבג"צ בדבר ביטול החלטת שרת הפנים להגביל את כניסתם של פליטים מאוקראינה.

ח"כ משה אבוטבול שוחח הבוקר (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון ומתח גם הוא ביקורת על המתווה של משרד הפנים: "אפשר לחלק את זה בצורה הכי טובה והכי מכובדת, אנחנו עם רחמני אבל יש שם הרבה יהודים שנמצאים בסיטואציה מביכה, בוא נגמור לעלות את אחינו היהודים לארץ, ואחרי זה יהיה קצת מקום יהיה אפשרי לעלות אחרים, וזו לא גזענות, 'עניי עירך קודמים', כשאני מעלה כמות כל כך ענקית, אנחנו נשלם את זה".

 "אנחנו גם ככה מתמודדים עם מיסים גבוהים שר האוצר יעלה את המיסים, זה ייקרא מס אוקראינה. יש עוד מאתיים מדינות ונראה אחרי שכולם יראו מה הם מוכנות לקחת, לחלק את העומס, אני מוכן לקלוט את היהודים ניתן להם סל קליטה מכובד ונעשה את זה. אנחנו נהנה שנעשה עליה לאותם יהודים, הם יהנו", הוסיף.

עוד אמר כי "הם רוצים להביא מצביעים לא פליטים, הם רוצים לייבא גויים, להציע ליש עתיד ולכל המפלגות האלה ולקלוט אותם. הם עשו את זה בכל מיני מקומות אחרים במהלך ההיסטוריה, הם יודעים שהם לא מרחיבים את התא המשפחתי כמו החרדים או הערבים, אולי זה ייתן את התקווה לבנט לעבור את אחוז החסימה, כי הוא חילל שבת בגלל פיקוח נפש, אלקין אמר לו 'תרים טלפונים תחלל שבת, זה פיקוח נפש', פיקוח שקר דוחה שבת, הוא חוזר על זה פעם אחר פעם". 

בתגובה לדבריו, אמר יו"ר סיעת ישראל ביתנו וסגן יו"ר הכנסת ח"כ יבגני סובה, כי "ח"כ אבוטבול ממשיך במסע ההסתה שלו כלפי ציבור העולים מחבר המדינות, שבניגוד אליו תרמו תרומה משמעותית למדינת ישראל - בביטחון, בתרבות, בכלכלה ובמדע. ברגעים אלו פועלת ממשלת ישראל להבאת עולים חדשים מאוקראינה ורוסיה הזכאים לשוב הביתה מתוקף חוק השבות. הניסיון השפל של ח"כ אבוטבול לערבב בין צעדי הממשלה בנושא סיוע לעולים לבין דיונים בתוכה הנוגעים לקליטת פליטים שאינם יהודים הוא ניסיון פסול ומסוכן. צר לי שח"כ אבוטבול מסית במקום לשאול את עצמו במה הוא יכול לתרום ולסייע לאלו הזקוקים לכך, כפי שנהוג אצלנו ביהדות"