בן כספית וינון מגל ידועים בכך שבכל תכנית הם ימצאו לפחות נושא אחד להתווכח עליו. הבוקר (שני) השניים הצליחו, כבר בשיחת הפתיחה, לא להסכים במספר נושאים, כאשר בראשם - יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ו-4 מיליון השקלים שאסף מגל עבור ההגנה המשפטית של נתניהו. במהלך השיחה, השניים שוחחו על ועדת האתיקה של הכנסת שטרם הוקמה וכספית התחייב למגל: "אם נתניהו יורד מהעץ ומקבל את הכללים, אני מתחייב להניח לו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הכל התחיל כאשר מגל סיפר כי שוחח עם נתניהו בעת האחרונה וביקש ממנו לקחת את מיליוני השקלים שנתרמו על ידי אזרחי ישראל. לדברי מגל, נתניהו לא יכול למשוך את הכספים בגלל שטרם התקבל אישור מוועדת האתיקה, שטרם הוקמה: "אמרתי לו שיפנה ליועצת המשפטית של הכנסת, שיגיד שאין ועדה ושהיא תאשר לו. הוא רוצה לגייס כסף, אין ועדה, אז היא יכולה לאשר. מה הבעיה? איזו ועדת אתיקה לא תאשר לו את זה?".

כספית: "אתה אומר כסוג של אסון שאין ועדת אתיקה. זו החלטה שלו, שהחרדים התקוממו נגדה כבר 200 פעם. הכנסת לא מתפקדת, לא הוקמו ועדות, זה פוגע פגיעה אנושה בעבודת הכנסת. על פי חוק - רק ועדת האתיקה יכולה לאשר לחבר כנסת לקבל כספים מגיוס חיצוני. אין חלופות".

מגל טען כי מדובר בלקונה בחוק, אך כספית השיב: "אין לקונה. יש אדם חסר אחריות. אם הוא יורד מהעץ ומקים את הוועדות, אני מתחייב להגיד שהוא רוצה את הכסף ולהניח לו. זו בעיית אגו של אדם שלא מוכן לקבל את הכללים".

בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

עוד בטרם שוחחו על נתניהו, השניים התייחסו למזג האוויר הקר במיוחד ששורר בישראל, וכספית התרעם על כך שאתר החרמון נסגר: "זו המדינה היחידה שכשיורד שלג, סוגרים את אתר הסקי. בעולם לא סוגרים כלום. אתה תגיד שזו בעיה של ישראל הראשונה 'שעושה סקי', אז הנה הסיפור המלא - אני לא עושה סקי. בגיל 45, כשסוף סוף נהיו לי אמצעים לעשות, נסעתי לאירופה והגחכתי את עצמי. אני יורד מההר בזחילה, זה לא לי".

גם מגל חשף שעשה סקי עם ילדיו בשנים האחרונות, אך לדבריו הוא "בעיקר התרסק". כספית הוסיף כי "ככל שאתה צעיר, אתה טס במדרונות. שאלתי את החרמון למה סגור, הם אמרו שיש סכנה בהגעה לאתר, באירופה פשוט שמים שרשרת ונוסעים".

שלג באתר החרמון (צילום: אתר החרמון)
שלג באתר החרמון (צילום: אתר החרמון)

לאחר מכן, כספית בחר לשתף בסיפור על נתניהו, כשעוד היה נשוי למיקי הרן: "הם נסעו עם עוד זוג לאתר סקי, ללמוד. ירושלמים יודעים סקי בערך כמוך. אחרי שעה, מיקי והזוג הנוסף הבינו את הפרינציפ וירדו למסעדה. ביבי נשאר כל היום על ההר, ראו אותו נופך עם מדריך, חוזר כולו פצוע". מגל הוסיף את הזווית שלו ואמר: "יש קטע אלמותי עליו, שהוא עושה סקי ונכנס במישהי, ואז עשו בדיחה שהיא עדיין אומרת 'רק ביבי'".

כספית: "זה קורע. שני הסיפורים האלו הם ביבי. הוא עובר לא משנה מי נופל בדרך, מי מת, הוא ימשיך". מגל, בשלב זה, אמר כי "קח אותי דוגמה. האנשים שלו גרמו לי לעזוב את ראשות השידור, בגללו עזבתי את וואלה. עדיין אני אומר 'רק ביבי". לאחר שכספית שאל את מגל מאיפה עוד 'זרקו אותו', מגל השיב: "משום מקום, גל"צ וערוץ 10 רצו שאשאר". כספית סיכם את החלק הזה של הדיון וטען: "גם מפה רצו לזרוק אותך, אני חסמתי את זה בגופי".

בחלק נוסף של השיחה, השניים שוחחו על הקמפיין החדש של בועז ביסמוט, שבעקבותיו דווח כי אולפן שישי שוקל לסיים את השתתפותו בפאנל. מגל התייחס בציניות לנושא: "אני חושב שזה נכון. אני לא רואה, אבל צריך להוציא את הקולות בעד ביבי ולחזק בעוד אנשים נגד ביבי שחסר שם. חוץ ממך מי יש? לא אמנון, לא דנה, לא רינה. מי עוד? לא דני. חסר את הצד נגד ביבי. זה מה שחשוב לי - הגיוון".

כספית: "זו סוגייה מעניינת, זה לא רק אולפן שישי, הוא אמור לעשות איתי תוכנית שם. אנחנו מתלוצצים עם מפיקינו. אני מעריך שלא נעלה תוכנית בפגרת הכנסת. לגבי אולפן שישי, יש את בועז, את עמית סגל שבד"כ יושב פיזית. הוא אולי לא שופר, אבל הוא מזוהה מאוד".

מגל: "סגל לא ביביסט". כספית: "ביביסט זו לא מילה נרדפת לעיתונאי. ביביסט זה אחד שאין לו כללים, אין לו אתיקה, לא מעניינת אותו האמת. רק תיאוריות קונספירציה. פתחנו לכם ערוצים - שבו שם. הוא פרזנטור של שופרסל זו סוגיה מעניינת".

מגל: "אם מציעים לנו קמפיין? לך ולי אני חושב שזה רעיון מעולה שיציעו לנו קמפיין". כספית: "אני אסרב".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm