ברקע הלחימה הקשה באוקראינה זה היום ה-19, ממשלת ישראל אישרה היום (שני) הוצאת בית חולים שדה לטיפול בפליטים במערב המדינה, שצפוי לפעול כחודש ימים. בית החולים יכלול חדר מיון, חדר לידה, מחלקות טיפול בגברים, בנשים ובילדים. צוות הסיוע הרפואי יביא עימו יכולות מעבדה ודימות (רנטגן), ויעשה שימוש בטכנולוגיות מרחוק עם בית החולים שיבא בישראל. 

ראש הממשלה נפתלי בנט בוועדת השרים לענייני עלייה וקליטה. קרדיט - איתי בן און לעמ, סאונד בן פרץ,לעמ

המבצע שנקרא "כוכב מאיר" (על שמה של ראשת ממשלת ישראל לשעבר, גולדה מאיר, שנולדה באוקראינה), ינוהל על ידי משרד החוץ ומשרד הבריאות באמצעות המרכז הרפואי שיבא, מרכז שניידר של קופ"ח כללית ומשלחת של אנשי רפואה וסיעוד מכלל מערכת הבריאות ועלות הקמת ותפעול בית החולים לתקופה האמורה, תעלה כ-21 מיליון שקלים, שימומנו על ידי משרד הבריאות, משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, ובסיוע של קרן שוסטרמן התורמת לפרוייקטים לאומיים וחברתיים בישראל וארגון הג'וינט.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס למשבר הקשה באוקראינה בישיבת הממשלה, שם הודיע על הקמתו של בית החולים שדה. בנט הדגיש בישיבה כי המדינה מנהלת את המשבר ברגישות ובאחריות, והוסיף: "אנחנו, כעם וחברה, נעזור באופן הומניטרי לאזרחי אוקראינה ששוהים כאן באופן זמני, לכמה שבועות, או חודשים, עד שיירגע המצב שם".