בעוד מאמצי התיווך מצד ישראל לכינון הפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה נמשכים, יו"ר הכנסת, מיקי לוי, נפגש היום (שלישי) עם שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, וסיכם כי הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי, ינאם בשבוע הבא בזום בפני חברי הכנסת. על כן, יו"ר הכנסת יציע לשגריר אוקראינה שני מועדים אופציונליים בשבוע הבא, אחרי שיקיים בדיקה עם ראשי הסיעות בכנסת.

שגריר אוקראינה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)

בפגישה דרש השגריר האוקראיני שיתחייבו בפניו כי לפחות 80% מחברי הכנסת ישתתפו בנאום בזום. יו"ר הכנסת אמר לו שהכנסת בפגרה, לכן הוא לא יכול להתחייב, אך הבהיר כי הוא יעשה מאמץ וידבר עם ראשי הסיעות בכנסת על מנת שישתתפו כמה שיותר חברים כנסת.

כזכור, השגריר האוקראיני בישראל ביקר לא פעם, מאז תחילת הפלישה הרוסית, את המדיניות הישראלית כלפי הלחימה. בשבוע שעבר, במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה בארץ, חבש השגריר קסדה כמחאה על כך שישראל אינה שולחת ציוד הגנה למדינתו.

פגישת מיקי לוי ושגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק (צילום: שגרירות אוקראינה בישראל)
פגישת מיקי לוי ושגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק (צילום: שגרירות אוקראינה בישראל)

כמו כן, אמש הודיע הקרמלין כי לבקשת ישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח בטלפון כשעה וחצי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. לאחר השיחה, בנט שוחח גם עם נשיא אוקראינה.

במהלך השיחה, דיווח הקרמלין, כי פוטין הפנה את תשומת הלב "לפעולה הברברית" של הצבא האוקראיני בחבל דונבאס ואמר כי "הפעולה התבצעה על הרובע המרכזי בדונייצק באמצעות פצצות מצרר שהובילו לאבדות רבות". עוד נמסר כי פוטין שיתף את רה"מ לגבי הערכתו לגבי המשך תהליך המשא ומתן בין המשלחת הרוסית לאוקראינית שמתקיימת בימים אלה במתכונת של שיחת ווידאו.