כיצד השפיעה המלחמה באוקראינה על המצב הפוליטי בישראל? לפי סקר שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 12, ראש הממשלה נפתלי בנט ומפלגתו נהנים מהתחזקות במפת המנדטים, ייתכן שבעקבות מאמצי התיווך של בנט בין רוסיה ואוקראינה. 

לפי הסקר, כ-41% מהציבור חושב שראש הממשלה בנט היה צריך לקחת על עצמו את התיווך בין רוסיה לאוקראינה, בעוד 44% השיבו שלא. 60% ממצביעי הקואליציה תומכים בתיווך של בנט לעומת 23% ממצביעי הקואליציה, בעוד 62% ממצביעי האופוזיציה מאמינים שבנט לא היה צריך לקחת על עצמו את תפקיד המתווך, ו-15% מכלל המשיבים ענו שאינם יודעים מה דעתם בנושא.

הסקר בדק בנוסף את סוגיית הפליטים מאוקראינה והמדיניות הישראלית בעניינם. 25% מהנשאלים ענו כי ישראל צריכה להכניס רק את זכאי חוק השבות, 24% תומכים במכסות שקבעה הממשלה ואילו 24% מהמשיבים ענו שישראל צריכה להכניס יותר פליטים מהמכסה שנקבעה בהחלטת הממשלה. 13% ענו שישראל צריכה להכניס פליטים ללא הגבלה.

עניין נוסף שנבדק היה מידת ההזדהות בציבור עם העמדה הדיפלומטית שאימצה הממשלה. מהתוצאות עולה כי מרבית הציבור, 53% מהמשיבים, תומכים בעמדה הישראלית הנוכחית שמזדהה עם אוקראינה אך לא מגנה את רוסיה ומאמינים כי היא הנכונה מבחינת ישראל.

מנגד, 25% מהנשאלים ענו שישראל צריכה להזדהות יותר עם אוקראינה, מרביתם מצביעי מפלגות הקואליציה. רק 6% השיבו שישראל צריכה להזדהות פחות עם אוקראינה, ו-16% לא הביעו עמדה בנושא.

הסקר בדק גם את תמונת המצב הפוליטית ומתוצאותיו מסתמן שינוי קל במפת המנדטים. אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מתחזקת במנדט ל-34 מנדטים, בעוד יש עתיד צונחת במנדט ל-17 מנדטים וש"ס המפלגה השלישית בגודלה עם 9 מנדטים. 

ימינה מתחזקת בשני מנדטים לראשונה זה זמן רב ועולה ל-7 מנדטים, בעוד כחול לבן נחלשת ויורדת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם ומקבלת 7 מנדטים. העבודה, הציונות הדתית ויהדות התורה נותרות יציבות עם 7 מנדטים כל אחת. סוגרות את הרשימה ישראל ביתנו והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים כל אחת, רע"מ עם 5 מנדטים ומרצ ותקווה חדשה עם 4 מנדטים כל אחת. 

במפת המנדטים חל שינוי קל: 57 מנדטים למפלגות הקואליציה, 57 למפלגות האופוזיציה ו-6 לרשימה המשותפת.