רק אתמול פורסם ב"מעריב" על מאות עובדי סיעוד לבתי אבות שתקועים בחו"ל בעקבות שביתת משרד החוץ, בשעה שהמוסדות לקשישים משוועים לכוח אדם. כעת מתברר כי גם עשרות זוגות ישראלים שעוברים הליך פונדקאות בגיאורגיה מצאו עצמם שבויים בסכסוך בין עובדי משרד החוץ למשרד האוצר, ובשל כך אינם יכולים לשוב ארצה עם הפעוטות, מפני שלא ניתן להנפיק דרכונים ואישורי כניסה לארץ.

הזוגות נמצאים בגיאורגיה כבר יותר מחודשיים, כאשר כספם הולך ואוזל וכשחלק מהתינוקות צריכים לקבל חיסונים ולעבור פרוצדורות רפואיות.
אלכסנדר דרוז'נקוב, הנמצא בישראל, שלח מכתב למשרד החוץ בעזרת חברת סורמום ובו דרישה לפעול להחזיר לארץ את אשתו יוליה ושני ילדיהם שנולדו בהליך פונדקאות.

אלכסנדר: "אני מבקש סיוע להחזיר ארצה את אשתי עם התאומים שלנו, דוד ולב. התינוקות שלנו כבר נרשמו במשרד הפנים וכבר יש אישור להנפקת דרכונים עבורם. הם זקוקים להמשך בדיקות וטיפול אצל רופא עיניים עקב בעיה שנגרמה בגלל לידה מוקדמת. בנוסף, אשתי מטופלת אונקולוגית וזקוקה גם היא למעקב רפואי. אני נאלצתי לחזור לארץ לשוב לעבודה".

מנכ"לית חברת סורמום אידה בראון: "משרדי החוץ והאוצר מנהלים מאבקי כוח בזמן שתינוקות שרק נולדו זקוקים לטיפול רפואי. מדובר כאן על הצלת חיים".

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "בשעה שאנשינו עומדים בקו החזית כדי להציל ישראלים מהמלחמה באוקראינה תוך סיכון אישי, פקידי האוצר ושר החוץ ממשיכים לגרור רגליים במקום לטפל במשבר.האחריות המלאה להימשכות המשבר זה חודשים רובצת על כתפי שר החוץ, שטרם פעל לפתרונו למרות פניותינו הרבות אליו וההבטחות שפיזר בנושא. ההתעלמות הבוטה מהדרישות המוצדקות של העובדים תוביל רק להחרפת הצעדים".