שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, נפגש היום (רביעי) על פי בקשתו עם יו"ר הכנסת מיקי לוי. זאת, ברקע נאומו הצפוי של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפני הכנסת בשבוע הבא. חרף החששות שהשמיעו גורמים בכנסת לקראת הפגישה, ויקטורוב לא העביר שום דרישה, לא לבטל את נאום זלנסקי ולא לארגן נאום פוטין או בכיר רוסי אחר.

במהלך השיחה שגריר רוסיה בישראל הביע ללוי את אי שביעות רצונו מנאום זלנסקי המתוכנן. כמו כן, ויקטורוב העביר את עמדת רוסיה בנוגע למתרחש באוקראינה ולהתנהלות הממשל האוקראיני באופן כללי. יו"ר הכנסת הקשיב והגיב בנימוס, ובזה הסתיימה הפגישה.

מיד בסיום השיחה הודיע יו"ר הכנסת רשמית כי הנשיא זלנסקי ינאם בפני חברי הכנסת באמצעות שיחת וידאו ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00. הנאום יועבר בשידור ישיר לציבור בישראל בערוץ הכנסת. יו"ר הכנסת מסר כי ״לכבוד יהיה לי ולכנסת לארח את הנשיא זלנסקי לנאום בפני חברי הכנסת, בשעה קשה זו בה ניצב העם האוקראיני״. 

מנהלי הסיעות בכנסת שלחו לח"כים הנחיות בהודעה הבאה: "הישיבה תיפתח בנאום של יו״ר הכנסת ואח"כ ידבר הנשיא (יהיה כמובן תרגום). הלינק ישלח ב-17:30, כל שר או ח״כ יצטרך לכתוב את השם שלו ולפתוח מצלמה כדי שיזהו אותו ורק אח״כ יוכל להתחבר. כל האירוע ימשך בין 15-30 דקות".

בהמשך פורסמו הנחיות נוספות לח"כים, לפיהן האירוע יפתח בכמה משפטים של יו"ר הכנסת, ואז נאום הנשיא. אין שיח ואין אפשרות לחברי הכנסת לדבר, הם יהיו על השתק בזום ללא אפשרות לשנות. האישור להשתתף בחדר הוידאו יעשה ויזואלית, סדרנים יזהו את חברי הכנסת במצלמה ורק אז הם יורשו להיכנס לחדר.

הנאום יהיה באוקראינית ותהיה פונקציה לתרגום סימולטני על המסך. אורך השידור לא ידוע. חצי שעה לפני האירוע ישלח לינק לח"כים אליו יוכלו להיכנס על מנת לעבור את תהליך הזיהוי. כל ח"כ יצטרך לכתוב את שמו על המסך המקדים, על מנת שיוכל לעבור את הזיהוי הראשוני. לאחר מכן, מפעיל הזום יבצע אימות נוסף של השם עם הפנים, ורק אחרי פתיחת מצלמת הוידאו.

יועץ פרלמנטרי יכול לבצע את ההתחברות הראשונית ואת ההמתנה עד פתיחת המצלמה לזיהוי הח"כ. ח"כ שאין לו מצלמה ורוצה להתחבר לחדר הזום, יקבל מענה מהכנסת בתנאי שיעדכן מראש עד 10:00 בבוקר ביום ראשון. בנוסף, רשימת הנוכחות תהיה גלויה. הח"כים התבקשו שלא להעביר את הלינק מחשש למתקפת סייבר.