במסגרת מסע התיווך: ראש הממשלה נפתלי בנט היה המתווך העיקרי בשיחות בין רוסיה לאוקראינה, כך דווח הערב (רביעי) בפייננשל טיימס. על פי הדיווח, שלושה גורמים הבקיאים בפרטים מסרו כי ראש הממשלה הישראלי היה המתווך הראשי בשיחות שהובילו לטיוטת ההסכם להפסקת הלחימה. 

ביממה האחרונה דווח כי מוסקבה וקייב רשמו התקדמות משמעותית במשא ומתן לקראת הפסקת הלחימה במזרח אירופה. על פי הדיווח, התוכנית להפסקת האש כוללת נסיגה רוסית מאדמת אוקראינה במידה וקייב תוותר על שאיפותיה להצטרף לנאט"ו ותקבל מגבלות על כוחות הצבא שלה, ביניהם אי אירוח בסיסים זרים. 

למרות זאת, גורמים באוקראינה הביעו ספקות בהתקדמות וטענו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אינו מחויב לחלוטין לשלום, ולכן הם חוששים כי מדובר בקניית זמן כדי לארגן את הכוחות ולחדש את המתקפה שלו.

כאמור, מהדיווח עולה כי המתווך העיקרי בשיחות היה בנט, זאת לאחר ביקור הפתע שערך במוסקבה ב-5 במרץ, בצירוף שיחות חוזרות עם שני המנהיגים - פוטין וזלנסקי. יחד עם זאת, רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה, שוחח גם הוא בטלפון עם מנהיג אוקראינה וולודימיר זלנסקי בזמן שהוא ובכיריו הגבירו את מאמציהם לסייע לתיווך הסכם שלום בין קייב למוסקבה. 

מיכאילו פודוליאק, יועץ בכיר של זלנסקי, אמר ל"פייננשל טיימס" כי כל עסקה תהיה כרוכה בכך ש"חיילי הפדרציה הרוסית יעזבו את שטחה של אוקראינה".