חדר מצב, ניטורים טכניים ומערך סיוע לח"כים: במשכן הכנסת נשלמות ההכנות לקראת נאומו המקוון של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפני חברי הכנסת, הצפוי להתקיים ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00. 

אולם ירושלים הוסב לחדר מצב וביום ראשון יאיישו אותו עשרות אנשי טכנולוגיה ושירות, אשר יוודאו את מהלכו התקין של האירוע ויסייעו לחברות וחברי הכנסת להתחבר לשיחת הווידאו. גם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד יתחברו לשיחת הזום עם נשיא אוקראינה ויצפו בנאום.

פגישת מיקי לוי ושגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק (צילום: שגרירות אוקראינה בישראל)
פגישת מיקי לוי ושגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק (צילום: שגרירות אוקראינה בישראל)

השיחה עצמה תנוטר באופן רציף על מנת לוודא את מהלכה התקין. לצורך כך הוצבו באולם עשרות מחשבים, מסכים ואמצעים טכניים שונים ונערכים "טסטים" רבים. גם מנהלות הסיעות יסייעו בזיהויים של הח"כים לצורך אישור כניסתם הווירטואלית לשיחה.

בשעה 18:00 יישא יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, דברי פתיחה. בשל השיפוצים הנערכים במשכן, ישהה יו"ר הכנסת באולם הוועדה לפניות הציבור, הצמוד לחדר המצב שהוקם. האולם ישנה פניו ויותאם טכנית ומבנית לשיחת הווידאו. יו"ר הכנסת יצפה בנאומו של זלנסקי באמצעות מסך ענק ומערכת סאונד מותאמת. עוד ישהו עמו באולם במאי השידור מטעם ערוץ כנסת, נתב וצלמים. בתום דבריו של הנשיא זלנסקי, ייפרד ממנו יושב ראש הכנסת והאירוע יסתיים. 

הנאום יועבר בשידור חי על ידי ערוץ הכנסת ויופץ לכלי תקשורת בארץ וברחבי העולם באמצעות סיבים אופטיים, שידור לווייני ושידור חי ביוטיוב, עם אפשרות לתרגום סימולטני בשפות עברית ואוקראינית, וגם כשידור "נקי" ללא תרגום. בנוסף, ייערך אירוע תמיכה המוני בכיכר הבימה בתל אביב, בשיתוף שגרירות אוקראינה בישראל, תחת הכותרת ״ישראל עומדת לצד אוקראינה״. באירוע יוקרן למשתתפים נאומו של זלנסקי על גבי מסך ענק.

משלחת ישראלית יצאה להקים בית חולים שדה במערב אוקראינה

בינתיים, 17 טון של ציוד להקמת בית חולים שדה, ״כוכב מאיר״, הועמסו על מטוס מטען של ״אל על״ וימריאו היום בצהריים לפולין להתארגנות לקראת הקמת בית החולים בעיירה מוסטיסקה (Mostyska) במערב אוקראינה. 

בתחילת השבוע תמריא המשלחת הרפואית בראשות ד"ר דודו דגן מנהל חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות, הכוללת צוותים רפואיים מכלל מערכת הבריאות.