שגרירות אוקראינה בישראל תקפה היום (חמישי) את ישראל בעקבות מתווה הפליטים מאוקראינה. בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק נכתב בין היתר כי "רוסיה מבצעת רצח עם באוקראינים, הורגת אלפי אזרחים, בעוד שממשלת ישראל בודקת כל פליט מאוקראינה במסרק דק".

עוד נכתב כי "מדיניות ההגירה המעודכנת לאחרונה של ממשלת ישראל כלפי אוקראינים אינה מכסה את האתגרים העיקריים של הפליטים הלא-יהודים מאוקראינה. אנו קוראים למי שמחליט לבטל את מדיניות המכסות ומכשולים מלאכותיים אחרים כלפי נשים וילדים שנמלטים מאוקראינה מוכת המלחמה".

כמו כן, השגרירות דרשה לקבוע כי כל בן משפחה של אזרח ישראלי או אוקראיני בעל מעמד לגיטימי בישראל, לרבות מי השוהה בישראל עם אשרה מתאימה, יהיה זכאי להגיע לישראל לתקופה מסוימת (עד סיום המלחמה) ולא מכשולים נוספים כמו אישור מוקדם וביקשה כי הרשויות המוסמכות יקבעו מנגנון חלופי שיאפשר כניסת אוקראינים שיש להם חברים בישראל.

כמו כן, השגרירות דרשה לקבוע מדיניות אי האכיפה זמנית שתחול גם על העסקתם הזמנית בישראל על מנת לאפשר להם לפרנס את עצמם עד לחלוף המשבר. כמו כן נטען כי הצעות אלה הוצגו בפני שרת הפנים, איילת שקד.

"אנו מקווים שהממשלה, אשר מדינתו חוותה את חיי הפליטים לאורך כל קיומה, תחבק את אלה המצילים את חייהם ואת חיי ילדיהם - המחפשים מחסה זמני מאימת המלחמה. אוקראינים המחפשים מחסה זמני בישראל אינם בוחרים יעד אקראי. לכל אלה שמגיעים יש משפחה או חברים בישראל שמוכנים לארח אותם", נכתב. 

פליטים מאוקראינה בנתב''ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
פליטים מאוקראינה בנתב''ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כזכור, שגרירות אוקראינה בישראל הגישה באמצעות עו"ד תומר ורשה עתירה דחופה לבג"צ בדבר ביטול החלטת שרת הפנים להגביל את כניסתם של פליטים מאוקראינה. לצד זאת, גם ביקש צו ביניים שיאסור על כניסת המתווה. לאחר מכן,  הודיעה השר שקד על הקלות במדיניות הכניסה לפליטים שגיבשה.