ישראל תיאמה עם רוסיה את הקמתו של בית חולים שדה במערב אוקראינה. שני בכירים ישראלים אמרו שישראל עדכנה את רוסיה לגבי הקמת בית החולים בכמה ערוצים ואף מסרה לרוסים את נקודות הציון המדויקות של המתחם כדי לוודא שהוא לא יותקף.

שגריר ישראל במוסקבה אלכס בן-צבי נפגש כבר בשבוע שעבר עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב ועדכן אותו על הכוונה להביא לאישור הממשלה את הקמת בית החולים באוקראינה. ביום שני אישרה הממשלה את הקמת בית החולים וזמן קצר לאחר מכן התקיימה שיחת טלפון בין ראש הממשלה בנט לבין הנשיא פוטין במהלכה עלתה גם סוגיית בית החולים.

בית החולים יוקם במערב אוקראינה בין העיר לביב לגבול עם פולין. עד לאחרונה היה מדובר באזור שקט בו לא התקיימה לחימה, אולם בשבוע שעבר ביצע הצבא הרוסי מתקפת טילי שיוט על בסיס אימונים במערב אוקראינה סמוך לגבול הפולני.

מתקפת הטילים הזו הגבירה את הצורך בתיאום הדוק עוד יותר מול הרוסים ובבדיקה שבית החולים ממוקם באזור שלא קרוב לאף אתר בעל אופי צבאי. "עשינו את כל הווידוא האפשרי מול הרוסים בכל הדרגים", אמר בכיר ישראלי. "העברנו להם את כל המידע בנושא ברמה של נקודות ציון על מפה".

היום אישר שר החוץ יאיר לפיד את תכנית המבצע הסופית של הקמת בית החולים באוקראינה - כולל תכניות הפינוי במקרה חירום. ביום שני תצא המשלחת הישראלית שתכלול למעלה מ-100 אנשי צוות רפואי בטיסה מיוחדת לפולין ומשם בשיירה לאוקראינה.