ח"כ אלי אבידר, שהתפטר לאחרונה מהממשלה וחזר להיות חבר כנסת מן המניין, הודיע היום (שישי) כי בשבוע הבא יקיים מפגש פעילים לקראת מושב הקיץ של הכנסת והיערכותו להגשת החוק שיאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. 

מסביבת אבידר נמסר כי "במסגרת חזרתו לכנסת והיערכותו לפעילות לקראת מושב הקיץ והעברת 'חוק הנאשם בפלילים' ייפגש בשבוע הבא ח"כ אבידר עם קבוצת פעילים. יודגש כי בשלב זה לא מתוכננת הקמת התארגנות פורמאלית חדשה, אלא מפגש פעילים לתכנון פעילויות העתיד".

‏נראה כי אבידר צופה מאבק פוליטי קשה להעברת חוק 'הנאשם בפלילים' במושב הקיץ, לאור התנגדותם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד. לפיכך, אבידר עובד בימי הפגרה על הכנת הקרקע בניסיון לייצר לחץ ציבורי שיסייע להעברת החוק.

כזכור, בחודש שעבר, ביומו הראשון כח"כ מן השורה מאז שהתפטר מתפקידו כשר, הניח אבידר על שולחן הכנסת את הצעת "חוק הנאשם", המונעת מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. נוסף לכך הבטיח כי יפעל במהלך הפגרה כדי להגיע להסכמות עם חברי הקואליציה לקידום הצעת החוק.

״עלינו להשיב את אמון הציבור במערכת הפוליטית, לפעול לקיים את הבטחותינו לבוחר. למדנו על בשרנו מה קורה כשאדם במעמד ראש ממשלה כמעט החריב מדינה שלמה כדי להציל את עורו. אסור שדבר כזה יחזור על עצמו״, אמר. 

על פי ההצעה, חבר כנסת שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה בחוק הוא למעלה משלוש שנות מאסר.